Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

agunnar
NY MEDLEM

Lönebesked med bankkoppling

Hej

Jag hittar lite olika svar på denna fråga.

Jag har eekonomi med VIsma Lönebesked  samt aktiv bankkoppling. I hjälpen nedan står det följande

"När det finns lönebesked som är klara för betalning visas det ett meddelande överst på sidan."

Jag är klar med mitt lönebesked men ser inget meddelelande. Jag har sett en tråd som säger att de jobbar med denna funktionen samt att jag sett i hjälpfilmen att de där gör en manuell betalning i banken.

Detta gör mig lite fundersam. Kan man skicka en betalningsfil till banken mha bankkopplingen?

När kommer meddelandet om att lönebeskedet är klart? Just nu står det Ej Betalf och jag kan bara välja att kopiera eller makulera som åtgärd.

https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-eaccounting/se/content/online-help/payroll-payslip-send...

/Andreas

13 SVAR 13
Pacsac
CHAMPION

När du skickat lönebesked till appen så skall det komma upp en mening längst uppe på sidan Lönebesked. Där är det en klickbar del av texten som gör att det skickas till banken. Jag har Handelsbanken och den kopplingen har alltid fungerat utan problem

Tack Pacsac. Då vet jag att det skall gå och var jag ska felsöka någonstans.  

Jag dokumenterar här för eventuellt framtida användare som dyker på detta problemet och vad lösningen tillslut blir.

Jag lyckades tyvärr inte trots att jag makulerade lönen och skapade ny lön. Lönesbeskedet dyker upp i appen som det ska men jag får ingen text längst upp i menyn lönebesked. Jag har kryssrutan "ägare i fåmansföretag" ikryssad, oklart hur denna påverkar.

"menyn lönebesked" tolkar jag som "navigationsvalen" som är på vänstersida där jag öppnar upp Lön/Lönebesked. Jag har även togglat mellan flikarna "Pågående lönebesked" och "Bokförda lönebesked". 

Jag har SEB som bank men ser ej heller att detta kan påverka om det dyker upp en länk eller inte.

I övrigt ser jag inte hur kan gjort något fel även om så säkerligen är fallet.

Jag känner inte för att makulera en gång till så kommer det inget mer svar här får det bli supporten på detta äreende. 

Hej!

Gör så att du tar kontakt med supporten som har möjlighet att koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. 

När det är löst får du jättegärna återkoppla till oss andra här i forumentråden. 

Välkommen att kontakta supporten

Tinna

Nu är problemet löst. 

Detta är en funktionalitet som är lite i pilotfas ännu och min användare hade inte fått denna funktionaliteten.

Personen på supporten visste inte exakt status på utrullning så kan ej skriva mer än så här.

Så lösningen var att de helt enkelt satte igång denna funktionalitet för mig och då dök den klickbara texten upp så nu är första lönebetalningen skickad till bank.

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Idag släppte vi funktionen med bankkoppling för lönebeskeden för alla användare!

Har du en aktiv bankkoppling kan du nu enkelt skicka löneutbetalningarna på samma sätt som dina övriga utbetalningar!

Läs mer här: Bankkoppling till löneutbetalningarna i Visma eEkonomi Lönebesked »

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Hej

det verkar inte som att man kan matcha löneutbetalningen när man använt den funktionen. Får detta meddelande när jag försöker matcha bankkontoutdraget. "Kommunikationen med programmet bröts. Logga ut och försök igen om en liten stund." Har gjort detta utan resultat. 

Hej P_____2!

Jag skulle vilja be dig att testa följande:

- Rensa cache och starta om webbläsaren.

- Prova att göra detta i en annan webbläsare.

Om ovanstående inte fungerar för dig är du välkommen att kontakta vår duktiga support så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning i den kanalen istället.

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne

P_____2
NY MEDLEM

Hej, jag får bara att betalningen är under bearbetning, har stått så ett tag och ingen lön :(. Det hade varit väldigt bra om man kunde maila er även efter supporttider :). Jobbar ofta med det egna företaget på kvällarna.

Hej, nu låg den där, från dagen innan, men den gjordes för ett tag sedan. Nu funkar det! Grymt bra, hade varit bra att även ha det för betalningar till Skatteverket 😀

Pacsac
CHAMPION

Har du godkänt betalningen (filen) i banken?

Jallal-M
NY MEDLEM

Hej

Jag är nybörjare och vill pratar med er via telefon f o m början.

Hej Jallal-M!

För att prata med vår kunniga supportavdelning så ringer du 0470-70 62 00 som har öppet måndag till fredag kl. 9 - 16.

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna