När jag skapat ett lönebesked som pdf-fil från nya Lön Direkt går själva pdf-filen som laddas ner inte att öppna. Jag kan se i förhandsvisningen i Finder (har en MacBook Pro) att det finns information i filen, men den går inte att öppna vare sig med Acrobat Reader eller Förhandsvisning.
Kan ni titta på det felet och försöka lösa det. Jag gissar att det är en bugg.
Löst! Gå till lösning.
Tack för att du skriver din fråga i forumet.
Vi har testat samma sak hos oss, det går att ladda ner och öppna lönebeskedet i alla lägen så det är ingen generellt fel.
En fundering är om du möjligen kan ha spärrat eller gjort någon inställning i din dator på något sätt så det inte går att öppna pdf-filer. Prova och se om du kan öppna andra pdf-filer.
Om det funkar med andra pdf-filer så kontakta vår support för felsökning.
Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet.
//Tinna
Alla andra pdf-filer går att öppna, både de som skapats i Visma eEkonomi och andra pdf-filer. Så det är just bara Lönebesked som jag skapar i Lön Direkt som inte går att öppna.
Jag ser som sagt i förhandsvisningen att informationen finns i filen, men det går inte att öppna med något program. Det gäller just den specifika pdf-filen. Jag har testat att skapa ett nytt lönebesked och fått en ny pdf-fil men inte heller den går att öppna.
Tack för förtydligandet och bra att du provat öppna andra pdf-filer. Vi behöver nog kika på hur det ser ut hos dig så hör av dig till mina kollegor på supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället.
Trevlig kväll
//Tinna
Nu fungerade det plötsligt att öppna filen, så jag antar att det var ett tillfälligt problem.
Hej @hyvaakommunikation!
Skönt att höra att det har ordnat sig för dig!
Tveka inte att slänga iväg fler frågor om något annat skulle dyka upp.
Ha en fin dag!
/Ebba
Hej! Fortsätter i den här tråden. Har oxå problem med att öppna lönebeskeden i pdf, vissa går att öppna men inte alla. Får upp en ruta att "det finns 1 fel, stäng programmet och försök igen", har gjort detta flera gånger men fungerar fortfarande inte.
Hej @V3ra2021
Först och främst vill jag hälsa dig varmt välkommen som ny forummedlem.
Denna typen av ärenden är svåra att lösa via forumet så därför vill jag be dig att vända dig till vår kunniga support för vidare felsökning.
Välkommen att kontakta supporten
//Tinna
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.