Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

M Risberg
UTFORSKARE

Löst: Felmeddelande: Fakturaunderlaget med nummer 0 kunde inte tas emot. (eEkonomi Tid / Smart)

Jag har för första gången använt appen Visma Time för att dokumentera mina arbetade timmar (augusti).

Jag har nyss loggat in i Visma eEkonomi Tid och putsat på materialet. Skapade sedan ett fakturaunderlag och skickade iväg (till eEkonomi Smart).

I eEkonomi Tid såg det bra ut, men när jag sen loggar in i eEkonomi Smart för att slutföra / skicka fakturan så möts jag av felmeddelandet:
"Fakturaunderlaget med nummer 0 kunde inte tas emot."

I eEkonomi Tid stod det fakturaunderlag "1", inte "0".

Någon som också stött på, som kanske känner till en lösning på det här? Vismas support har tyvärr stängt just nu.
4 SVAR 4
M Risberg
UTFORSKARE

Statusuppdatering:

Jag har pratat med supporten tre gånger under förmiddagen.
1. Samtalet bröts fem minuter in i första samtalet. Supporten ringde inte tillbaka.

2. Ringde tillbaka. Supporten kunde inte se vem jag pratat med innan då det inte fanns ett registrerat ärende. Fick förklara problemet enl. ovan igen. Var tvungen att bryta samtalet efter en stund. Kunden jag jobbar hos behövde min hjälp. Supporten skulle ringa tillbaka på utsatt tid.

3. Supporten ringde tillbaka senare, inte på utsatt tid däremot. (Jag har förståelse för sånt, har själv erfarenhet av att arbeta på support med mkt att göra.) Tyvärr hade jag inte möjlighet att svara när supporten ringde en tid senare än avsedd.

4. Jag ringde tillbaka till supporten ännu lite senare. Bad att få fortsätta på mitt ärende .. men det gick inte för det fanns _fortfarande_ inget ärende registrerat. Supporten kunde alltså inte se vem jag pratat med tidigare utan jag fick förklara situationen igen. Skärmen togs över med TeamViewer och sedan gick supporten loss .. och konstaterade problemet. Skärmdumpar togs och nu har jag ett ärende på detta då de själva inte kunde lösa det på first line support.

Väntar med spänning på återkoppling.
M Risberg
UTFORSKARE

I kölvattnet av punkt 4 ovan låg flera faktureringsunderlag i Tid som kommit till av att supporten laborerat lite fram och tillbaka - inloggad som mig. Jag ville ta bort de felaktiga uppgifterna för att städa upp (gillar det snyggt och prydligt) men jag hittade inte hur jag gjorde ... så jag kontaktade supporten igen, via chatt den här gången.

Supporten kunde heller inte komma på hur man tog bort de felaktiga raderna / registreringarna i Tid så detta lades till det större ärendet för att se om man möjligtvis kan ta bort dessa i något bakomliggande system.

Räknar jag ekonomiskt på det har det här problemet kostat mig lika mycket till som vad Visma tar för Tid under ett år. Hoppas det inte behövs mer tid för felavhjälpning nu. 😃
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!
Vad tråkigt att höra! Det är absolut inte såhär det ska gå till.
Vår rutin är att ringa upp om samtalet bryts så jag lyfter detta internt.
Jag ser att ditt ärende är under utredning hos oss och hoppas att det löser sig snabbt för dig!
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
M Risberg
UTFORSKARE

Hej och tack Anna. Problemet löstes av utvecklarna efter en arbetsvecka.

Jag behövde däremot ringa supporten på egen hand för att få reda på detta, innan de själva hann ringa mig för att meddela. Jag hoppas att detta med var en tillfällighet, att inte även utvecklarna eller den inre supportorganisationen (2nd line?) har svårt med återkoppling.

Det var pinsamt att inte kunna fakturera kunden på avsett datum.
Återstår att se om Visma bjuder på en månad eller två av tjänsten som kompensation på nästa faktura.

Nu är jag I full gång i alla fall och eEkonomi fungerar som det ska. Toppen! 😃