Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Makulera verifikation inför deklaration

Hej, det är ett aktiebolag, och jag har uppgraderat från bas till ekonomi smart. Nu vill jag upprätta en ny deklaration med hjälp av visma programmet, för att jag hittar några fel i denna deklaration som jag skapat helt manuellt. Nu krävs det att jag ta bort denna verifikation (bokföring av årets resultat). Men det går inte att makulera den, kan jag låta den ligga kvar? Eller jag ska jag hellre nollställa företaget och starta ett nytt företag för att skippa denna strul. mvh

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du ska inte behöva börja om

Du gör deklarationen manuellt? Då kan du ju justera den?

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

hej, tack att du svarar så här dax. Jag gjort manuellt och gjort om 2-3 gånger. så nu låter jag visma skötar det istället.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu när jag upprättar en årsredovisning 2018 med hjälp av visma, står åretsresultat med en siffra som inte stämmer, denna siffra är mycket minus. Vad kan detta bero på? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Konsult,

Precis som du skriver så sköter eEkonomi Smart Deklaration/Årsredovisning för aktiebolag bokföringen av årets resultat, skatt, periodiseringsfond åt dig - det är inget du behöver göra manuellt.
Om du redan gjort det kan du gå in på den verifikationen och välja Åtgärder - Skapa korrigeringsver. - bocka i rutorna till kontona (ska finns en ruta för alla kontorader) och välj Bokför.
Då har du nollat din manuella verifikation för Årets resultat och kan påbörja deklarationsarbetet i tilläggstjänsten. 🙂
Har du fler manuella verifikationer med samma händelser får du göra samma sak på de resterande också, så du ̈är tillbaka på noll. 

Det du behöver tänka på är att om du gör detta efter att du öppnat Deklaration/Årsredovisning första gången behöver du gå till Bokföringsvärden - Hämta bokföringsvärden, annars kommer inte korrigeringsuppgifterna in och du får således "gamla" uppgifter i din deklaration.
Börja där, och om det ändå är fel i årsredovisningen rekommenderar jag att du kikar i vår hjälp för Kontroll av årsredovisning du hittar här

Ha det gott! 

/Sofia