Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Charlotta88
MEDLEM

Manuell kontering vid bankintegration

Hej

Bankintegrationen har inte tagit med betalning av en leverantörsfaktura och en kundfaktura, så jag behöver betala dem manuellt.  När jag väljer att betala den så kan jag inte välja konto 1930. Jag har bockat av Lås för manuell kontering. Det funkar på en vanlig insättning men inte på fakturor. 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Charlotta88 

Du ska få ett par olika alternativ till lösning och så hoppas jag att detta hjälper dig.

 

Om det är så att betalning har skett innan din bankkoppling kom igång (vilket verkar vara 2023-01-25) så går du in under Kassa och Bankhändelser - Skapar en Ny bankhändelse manuellt på Företagskontot - Matchar mot fakturan.

 

Har betalningen skett efter bankkopplingen kom igång men av någon anledning inte kommit in som bankhändelse med automatik så kan du göra en manuell verifikation för att registrera betalningen. Det gör du under Bokföring - Verifikationer - Ny verifikation - välja konto 1510 eller 2440 - plocka upp kund-/levfakturan på raden och väljer 1930 som motkonto. Då fungerar det att bokföra även om bankkopplingen är aktiv.

 

Har du några följdfrågor eller vill att vi visar dig i programmet så är du välkommen att kontakta supporten

Trevlig helg 
//Tinna