Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Märklig status vid skickande av e-fakturor via AutoInvoice

De tre senaste fakturor jag har skapat och skickat som e-faktura via AutoInvoice har genererat en märklig statusrapportering. Det skapas nu två statusrader, där den första rapporterar att jag skapat och bokfört en e-faktura och sedan skrivit ut den som pdf-faktura (vilket inte är fallet), och där den andra statusraden säger att fakturan skickats som e-faktura via AutoInvoice. 

Det kan tyckas som en bagatell men det är ju märkligt att systemet rapporterar att en pdf-faktura har skapats när jag inte gjort det. Jag var i kontakt med supporten som tittade på det men de kunde bara konstatera att så var fallet. Ingen rimlig förklaring gavs utan jag fick rådet att kontakta supporten nästa gång jag ska skicka e-faktura. 

Till saken är också att det igår också dök upp en notifikation i e-Ekonomi som meddelade att "Det finns e-fakturor som inte blivit levererade." Men när jag tittar på översikten så verkar inte vara fallet eftersom ingen e-faktura listas som icke-levererade. Supporten kunde inte heller se i loggarna att det är någon av de senaste e-fakturorna som inte har kunnat levereras till mina kunder. 

Varför dessa förvirrande statusrader och notifikationer? Det vore bra att få en rimlig förklaring från någon ansvarig. Min känsla är att ni håller på med någonting som sedan har börjat generera konstigheter. Det vore trevligt om vi kunder slapp vara betatestare ännu en gång. 

1 SVAR 1
COMMUNITY MANAGER

Svar: Märklig status vid skickande av e-fakturor via AutoInvoice

Hej hej! 

Det där låter minst sagt märkligt, så är vi inte vana vid att det fungerar. Istället för att du ska behöva kontakta oss igen så har jag bett en kollega att kontakta dig under morgondagen. Varför det blir två statusrader behöver vi ta ett kik på tillsammans med dig. 

Notifieringen om att "Det finns e-fakturor som inte har blivit levererade" har jag däremot luskat fram lite information om. Det är något knasigt i programmet som gör att ett fåtal kunder får detta meddelandet på redan slutbetalda fakturor. Och om en faktura är slutbetald så innebär det ju att fakturan faktiskt har nått mottagaren 🙂 Vi har förhoppningsvis en lösning på detta snart så att du slipper få missvisande notifieringar.