Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Matcha betalning av klumpsumma mot individuella leverantörsfakturor?

Hej, Går det matcha en betalning av en klumpsumma omfattande flera olika leverantörsfakturor mot de individuellt registrerade leverantörsfakturorna? (gäller i detta fall utlandsbetalningar)?
4 SVAR 4
Pacsac
CHAMPION

Det fungerar att göra men med utlandsbetalningar blir det betydligt flera moment.

Men ange det aktuella beloppet och matcha sedan, sedan så trycker du på "Ytterligare bokförningshändelse"

Fd medlem
Inte tillämpbar

OK, så det går inte att markera flera levfakturor i listan i ett moment?

Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej Fredrik!

Som Pacsac skriver kan du matcha betalningen första mot en av leverantörsfakturorna. Därefter trycker du Ny Bokföringshändelse för att matcha mot ytterligare en faktura. Upprepa proceduren tills alla fakturor är upplockade. Då trycker du Bokför.
Lars R
MEDLEM

Rutinen med att matcha flera fakturor mot en betalning fungerar utmärkt så när som på en grov miss i systemet. Listan över fakturor som visas är bara sorterad på leverantör - ingen undersortering. Jag betalar en viss summa varje vecka till en viss leverantör och ska varje gång matcha mot ett antal fakturor. Men det ligger långt över hundra fakturor från den leverantören som jag måste leta i. Självklart ska fakturorna visas i datumordning per leverantör.