Hej!
Jag har ju kapat en tråd här, men den usprungliga postaren verkar inte ha skrivit på 9 månader, så jag utgår från att du frågar mig nu Nellie 🙂
Vi har inte lanserat vår tjänst ännu, så inga transaktioner har ägt rum ännu. Men såhär kommer det funka:
Vi har stripe som betaltjänst. Våra kunder betalar i webshopen med sitt kontokort - pengar kommer in till vårt stripe-konto - En gång per månad betalar Stripe ut saldot från vårt konto minus transaktionskostnader till vårt bankkonto i SEB. Alla köp görs med direktbetalning med kontokort, faktura/kvitto skapas automatiskt av webshopen med data som kunden fyller i och data från oss och stripe.
Så det som blir problemet är att om jag importerar bankhändelser (klistra in kontoutdrag) från vårt bankonto i SEB så får vi endast med de månadsvisa utbetalningarna från Stripe, och inte de underliggande enskilda köpen. Vi säljer bara en produkt, det som kan skilja är om kunden är företag eller privatperson och från vilket land man handlar, detta påverkar momsen, så detta måste ju bokföras på något sätt. Min undran är, finns det något enklare sätt än att manuellt bokföra varje enskild bankhändelse (kortköp) från Stripe?
Mvh
Martin