Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

MatsEngström
MEDLEM

Medlemmar!!!

Helt fantastiskt, man kan nu klassificera kunder som medlemmar...

I övrigt kan du inte använda begreppet alls. Har ni planerat att ändra funktioner med avseende på detta.

Tex dokument och rapporter.

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @MatsEngström 

Kul att du uppskattade att man numera kan klassificera som medlemmar. Vi arbetar ständigt med att förbättra programmet så håll koll under nyhetsfliken i forumet eller klicka på frågetecknet i ditt program - välj sedan det lilla huset och nyheter så missar du inte kommande nyheter.

Ha en härlig dag.

/Tinna

Hej! Ett steg i rätt riktning! Gick genast in o kollade hur medlemmar funkar men hittar inte hur man gör. Jag har nu ca 600 kunder som jag vill ha som medlemmar, hur omvandlar jag dessa? Har skapat sen tidigare några kundkategorier, bla "medlem". Hur går jag vidare?

Hej @JOVAN SMK och @Rasmus E,

Det är glädjande att ni känner att det går i rätt riktning - vi jobbar vidare på att bättre möta behoven och implementera ytterligare anpassningar för föreningar inom Visma eEkonomi framöver.

När ni lägger till en ny kund/medlem eller redigerar uppgifterna på era nuvarande medlemmar finns det nu en ruta där ni kan bocka i att det är en medlem:

Med hjälp av det kan ni separera era medlemmar från ev. kunder i kundregistret under Försäljning - Kunder:

Ni kan också ta ut en medlemslista under Bokföring - Rapporter specifikt för medlemmar, där ni även kan sortera på de som är aktiva eller inaktiva medlemmar. När ni exporterar kundregister filtreras numera medlemmar och kunder ut i CSV-filen.

Sammanfattningsvis hjälper det till att förtydliga kundgrupper och särskilja medlemmar från kunder vilket vi hoppas ni kommer att uppskatta. 
Hör gärna av er om det dyker upp ytterligare frågor så hjälps vi åt. 

Önskar er en fin måndag!

/Tinne

Tack Tinne! Förstår att detta är början för att anpassa eekonomi till att vara ett bra medlemssystem. Kan vara bra att veta att om man sköter ett medlemssystem så är det bara medlemmar man har, inga kunder. Så just detta att kunna blanda kunder och medlemmar har inte i varje fall vi som något behov, tror att det är så med alla föreningar. Men vi får se hur det utvecklar sig vidare. Jag har förmedlat till er ett antal önskemål som är tagna vidare, får se om det blir del av vidareutvecklingen:)

Tack för en förklaring, känns som att det kanske är lite på väg till ett medlemsregistet, men det fattas fortfarande massor.

Så länge man inte kan hantera familjer, samt ta ut medlemslistor filtrerade som man vill (se programmet Visma Förening) så är det uteslutet att använda för oss tyvärr. Däremot kör vi fakturering här, tyvärr innebär det dubbelbokföring.

Rasmus E
MEDLEM

Håller med Johan, hur omvandlar jag alla till medlem?

Samt, vad gör det för praktisk skillnad?

Är ju bra att det går i rätt riktining.

Men det är fortfarande extremt långt bort innan det går att ersätta Visma Förening, så vi letar fortfarande desperat efter ett medlemssystem som kan ersätta det. Nån som har nåt bra tips?