Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Mera konton på förstasidan? Lägga till bankkonto

Hej,

Innan jag har sönder något.

Info: Har bank-koppling mot konto på SEB (1930), fungerar bra.

Har ett "sparkonto" (1940) på SEB också (ej kopplat). Summa på detta skulle jag gärna vilja se på första sidan.

Så frågan blir, kan/ska jag lägga till det som konto under Inställningar/Kassa- och bankkonto? Dyker det då upp på Startsidan?

 

Bilder (för att det blir så tydligt)

Här vill jag se det, Startsida:

Mikaelstergren_0-1670496996569.png

Här tänkte jag lägga till det (jag har redan i kontoplanen ett 1940 som vi uppdaterar manuellt).

Mikaelstergren_1-1670497115510.png

 

4 SVAR 4
Khedron Wilk
CHAMPION

Det går utmärkt. Vi har flera bankkonton i eEkonomi (två med bankkoppling och resten utan), de syns alla i listan i prognosrutan. Kan vara att man får rulla (scrolla) den rutan för att alla konton inte syns samtidigt.

 

Oaktat om eventuell kapitalförvaltning så känns det lite tryggare att inte ha hela det likvit tillgängliga kapitalet stående på ett och samma konto. Än mindre ett som har kopplingar/funktioner som BG mm.

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Jag testar att lägga till mitt 1940 som sparkonto där. Återkommer med reslutat.

Det som fick mig att tveka / inte våga var om det sker något i kulisserna som ställer till det. Men så verkar inte fallet utan mer en koppling 'visa värde'.

 

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Redigerar post eftersom... Som vanligt hittar man felet själv efter man postat. Dock så är felet lite missvisande, jag hade redan det upplaggt där men det var inaktivt och syntes inte i listan om jag inte valde visa inaktiva. Felet kunde ju ha meddelat att det fanns men var inaktivt...

Misstänker att min redovisningshjälp har mekat in och ut det där, därav min ovetskap att det redan fanns.

 

Hej igen!

Det gick ju "sådär"... Får ett fel att kontot redan används, "Det aktuella bokföringskontot används redan."

Mikaelstergren_0-1670664954260.png

1940 speglar, är kopplat, idag redan det kontot på SEB och det verkar kollidera med att man kan lägga till det genom denna väg.

Så hur gör jag nu för att få dit den?

Låter som du får till det, trevligt! Själv tycker jag Kassa & bankkonto-funktionen är till stort plus.