Hej.
Har många olika kunder med olika önskemål om hur de vill ta emot mina fakturor.
Kan man välja ett faktureringssätt på kund?
T.ex. att kund john johnsson alltid ska ha e-faktura
Såvitt jag vet så... ja? De av min kunder som kan ta emot e-faktura har jag ställt in på just e-faktura så behöver aldrig tänka på det. Andra kunder får jag skicka e-post med fakturan som PDF till. Om jag inte vill använda Vismas Autoinvoice rakt av då tar de hand om det antar jag.
Vet dock inte hur det fungerar om man vill massfakturera.
Hej @Riving
Välkommen som ny forummedlem.
För att ställa in utskriftsval direkt på kundkortet i Visma eEkonomi finns tyvärr ingen specifik inställning. MEN! Programmet är smart och kommer ihåg vilket utskriftsval du använde senast när du skapade en faktura till just den kunden, och föreslår det nästa gång.
En annan härlig sak är att även om din kund inte kan ta emot e-fakturor, kan du fortfarande skicka fakturan digitalt! Välj bara att skicka den som brev direkt från ditt program. Vi på Visma tar hand om allt – skriver ut fakturan, kuverterar, frankerar och skickar den med posten till din kund. Superenkelt, miljövänligt och dessutom billigt!
Om du vill lära dig hur du skickar e-fakturor i Visma eEkonomi, kan du kolla in vår sida Så skickar du e-fakturor i Visma eEkonomi. Där finns filmer, prisuppgifter och massor av annan bra info!
Och om du skulle vilja ha personlig hjälp, tveka inte att ringa vår support – vi hjälper dig jättegärna att komma igång!
Ha en fin dag.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.