Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Katarina7
MEDLEM

Momsdeklaration

Hej!

Hur skapar jag en momsDEKLARATION som jag kan skicka till SKV?
Hittar ingen "väg" för detta

Det framgår i instruktionerna någonstans att man skall kunna skapa en fil som sedan kan skickas till SKV

 

Hälsningar

Katarina

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Du skapar momsrapporten under Bokföring/Momsredovisning. När den är bokfört klickar du då den nya rapporten så för ut upp valen Öppna, Åtgärder och Skapa pdf. Under Åtgärder hittar du Skapa fil. Det är denna fil du skickar in på Skatteverkets hemsida, om du inte vill knappa in siffrorna manuellt. 

Lycka till! 

Det funkar ju inte

Under åtgärder finns bara valmöjligheten "ändra momskod" i nuläget

Och i övrigt kan man välja SPAR eller AVBRYT.

Jag har gjort en redovisning men jag kan inte skapa fil, inte pdf

Är tjänsten kanske inte klar än och isåfall när förväntas den vara klar?

Katarina

Hur har du gjort momsrapporten, av de val du nämner låter det mer som att du har bokfört manuellt, inte gjort det hela under funktionen Bokföring/Momsredovisning/Ny Momsredovisning. Det är den vägen du ska gå, och när du har gjort månadens momsrapport kommer du att ha en lista där du kan klicka på December och få fram de alternativ jag nämnde. 

 

Kolla denna film så ser du mer.

https://www.youtube.com/watch?v=C46_Hxgx4mA

 

 

Fungerar inte.

Jag har skapat momsredovisningen f "automatiskt" från fliken Momsredovsning och den ligger som en verifikation men jag kan inte få fram något val som heter skapa fil/ PDF. Om jag klickar på åtgärder så kommer endast valmöjligheten "ändra momskod"

Samma sak händer oavsett om  jag går in under momsredovisningar eller verifikationer

Jag kommer inte vidare. Hur kan jag lösa detta?

 

(Jag gör momsredovisning x1/år och gjorde för 2019 som en av de sista verifikationerna under 2019. Rapporterar x1/år. Har huvudsakligen momsbefriade intäkter.)

 

Katarina

Hejsan!

Det känns som om du Katarina är inne på själva verifikationen, för där har du valet Korrigera momskod. Om du under Bokföring - Momsredovisning klickar på själva raden för den momsdeklaration det gäller, t ex under kolumnen Beskrivning så hittar du Åtgärder till höger - och här finns valet Skapa fil