Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Momsredovisning enskild firma - eekonomi smart + årsbokslut

Hej!

Har en fundering här när jag fått in all info till tillägget årsbokslut/deklaration.  Jag har momsinbetalning årsvis.
Under första sidan med balanskonton står det:
Ingående balans 24-01-01 -> Förändring -> Utgående balans 24-12-31.
På konto 2650 Redovisningskonto för moms är ingående balans den moms jag hade att betala förra året, förändring är den moms jag har att betala nu, och utgående balans är summan av de två. När jag betalade in moms och kvarskatt 24 har jag lagt det mot konto 2012 avräkning för skatter och avgifter. Blir det fel i tilläggsprogrammet när jag gjort så? Kan jag/bör jag justera momsinbetalningen till konto 2650 istället?

Känns som siffrorna jag kollar på nu är betydligt högre än de jag bör ha. Känns också som att det är svårare att följa vismas checklista för årsbokslut detta år än förra som var mitt första.

Tack på förhand!

2 SVAR 2

Eller kan jag, dagen då överföringen skedde, göra en överföring från 2012 -> 2650 med momsbeloppet?

AnnicaL
CHAMPION

Av vad du skriver misstänker jag att du inte har bokfört själva momsdeklarationen. Det gör du när deklarationen lämnas in till Skatteverket och då förs beloppet från 2650 till 2012. Dvs debet 2650 kredit 2012 om det är moms att betala.