Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
N_E_R agency
NY MEDLEM

NE bilaga / B14 / skatteskuld?

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-01-23 11:21 )

Mitt NE bilaga B14 visar att jag har en skatteskuld, jag har inget skatteskuld / beloppet stammer inte, nagonting som jag har bokfort fel?

1 SVAR 1
Theodor Ahlström
MODERATOR

Re: NE bilaga / B14 / skatteskuld?

Hej N.E.R agency,

Om du i deklarationstillägget går in under Bokföringsvärden - Balansräkning och kollar under Skatteskulder kan du där se vilka konton som påverkar. Om du tycker att saldona som står där är konstiga kan du gå in i eEkonomi och kolla under Bokföring - Kontoanalys - söka upp dessa kontona och välja samma period som du har i deklarationen för att se vad som har påverkat. Det skulle kunna vara något som har missats att bokföras under året eller kanske en ingående balans som inte stämmer.

Inne i deklarationsmodulen kan du även testa att Hämta bokföringsvärden på nytt för att se om det är så att något har gjorts i bokföringen sedan senaste gången du hämtade bokföringsvärdena för att se om detta rättar till det. Tänk även på att om du gjort ändringar i deklarationsmodulen behöver du skapa om din deklaration på sidan Inlämning för att även NE-bilagan ska visa korrekta värden.

Kolla över detta och se om du får till det, om inte får du gärna återkoppla med lite bilder på hur det ser ut, dels i deklarationsmodulen men även från kontoanalysen i eEkonomi på dessa kontona så kan vi kika vidare på det.

Ha det fint!
/Theodor