Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Nollställa hela året

hej, jag har ett problem med årsredovisning, något fel (enligt nedan) som jag inte hittar. Jag har mejlat många redovisningskonsulter med förhoppningen att någon hör av sig. Men om de säger att felet är svårt att hitta eller att det kostar så mycket så kan jag ta bort hela 2018 och gör den om så det blir rätt. Finns det en sånt funktion i visma? jag kopierar mitt ärende från en tidigare inlägg

Nu börjar jag använda visma årsredovisning. när jag upprättar en årsredovisning 2018 finns det en differens. Summa eget kapital och skulder är ungefär 34000 mer än summa tillgånger. Konto årets resultat 2099 har -27000 kr. Detta beror nog på att jag gjort fler korrigeringar. Måste konto 2099 vara noll? Isf, hur nollar jag den, verifikationen går inte att korrigera nu. Om jag nollar den kommer differensen vara mindre enligt ovan? Då kan jag hitta vilka flera konto som diffar, eller har ni förslag med vad som kan vara felet? Anledningen till att jag gör det så sent är att jag upptäckte att den var fel via allbolag hemsida. mvh och tack för alla insatser.

25 SVAR 25
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja gör det

M
Fd medlem
Inte tillämpbar

det är summa fritt kapital/eget kapital, som inte stämmer, den är högre i BR årsredovisning, jag gissar det beror på att jag använde programmet fel, då kan det ha blivit bokfört årets resultat två gånger, sedan gick jag in och tog bort den ena verifikationen, men programmet fattar inte det för att den är låst.

Deklarationen är låst och bokföringen är låst, får jag låsa upp och göra om? Dvs göra om /skapa deklaration igen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Antingen det eller lås upp och justera manuellt

Debet 2099
Kredit  8999

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu vill jag tacka dig, tusen tack för all hjälp. Det räcker inte om jag tackar tills imorgon. 
Årsredovisningen ser bra ut, hoppas det går bra hela vägen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bra jobbat

Återkom, som sagt, annars

Micke