Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Nollställa lager? Produkter som säljs vidare till kund i projekt - eEkonomi

Hej,
Jag har under året köpt in produkter (inköp inom Sverige konto 4000) till sälja vidare i mina projekt till kund (konto 3051). Nu arbetar jag primärt med konsultverksamhet så därför blir jag lite osäker på hur jag ska göra mitt bokslut/deklaration. 
Inga produkter finns kvar, men är det något mer jag ska göra? T.ex. nollställa varulager? Detta är kanske en väldigt enkel fråga men jag har lyckats krångla till det för mig så det är därför jag vill dubbelkolla med er.
Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Annelie
3 SVAR 3
Pacsac
CHAMPION

värdet på lagret ser du i balansräkningen men har du inte bokfört något på lager kontot 1410-1490 så skall det inte finnas något värde där.

Om du vill nolla artiklar du fakturerat så måste det göras på varje artikel eller så får man exportera och massuppdatera och sedan importera till eEkonomi

Det finns idag ingen koppling mellan antalet i artiklarna mot lagervärdet
 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!Nolla artiklar? Ja precis. Det vill jag göra. Finns mer info om hur jag gör detta? Ser ut som jag kan göra det manuellt genom att helt enkelt ändra 0 st på redigera artikel. Eller blir det fel då?
Det är som du skriver att det verkar inte finnas en koppling till mina artiklar till lagervärde. Har inte använt konto 1410-1490.

Med vänlig hälsning, Annelie

man kan nolla på varje artikel