Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bertil73
MEDLEM

Ombokning av periodisering bokförs på fakturadatum istället för betaldatum - Kontantmetoden

Hej,

 

Kör kontantmetoden. Vid periodisering i eEkonomi bokförs ombokningen för periodiseringen på fakturadatum, istället för betaldatum, vilket orsakar fel resultat på båda de månader som fakturan ställdes ut och betalades. Om fakturadatum t.ex är 2021-06-16 så bokförs även ombokningen mot 1790 på detta datum, istället för det datum fakturan betalades, t.ex 2021-07-05.

 

Detta orskar fel resultat, i juni ökar resultatet med +1700 kr och i juli minskar resultatet -1842 kr (1700+142 kr för första periodiseringen 2021-07-01).

 

Min fråga blir då; om man kör kontantmetoden, måste man alltid själv boka om så att datumet stämmer och bokföringen hamnar på rätt månad?  Totalt sett för året stämmer det ju men per månad blir det fel under dessa två månader.

 

Gör jag något fel eller är det eEkonomi som fungerar så här?

 

// B

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej @Bertil73 ! 

 

När jag och mina kollegor testar detta i våra program så ser allt rätt ut, så det verkar som att det är någonting som har blivit fel i ditt program. Det allra bästa är att du kontaktar vår kundsupport så vi kan hjälpa dig direkt inne i ditt program istället, så ska vi få ordning på detta 🙂

 

Här kan du kontakta oss »

 

Våra öppettider för telefon är:  
Måndag - Fredag: 8-15
v.27-32 har vi lunchstängt på telefon mellan 12-13.

 

Ha en fortsatt fin dag! 

Mvh Amanda