Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LW -60
UTFORSKARE

Önskar kunna radera en kommande periodisering

Har gjort en tokighet med en leverantörsfaktura, där jag hade lagt på en periodisering. Jag kan gå in och ändra konteringen med en ändringsverifikation, men periodiseringen verkar jag inte kunna få bort utan det enda alternativ jag hittar är att genomföra periodiseringen nu istället för den 30 juni.

Det vore trevligt om det kunde ordnas så att periodiseringar kunde raderas.

Mvh Lena

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena!

Nu ska vi se om jag förstår det hela rätt. Har du skapat en periodisering på en leverantörsfaktura och sedan, när du bokfört själva leverantörsfakturan, insett att det inte skulle vara någon periodisering alls på den leverantörsfakturan? Om så är fallet, har du då genomfört någon utav själva periodiseringarna? 
Om du vill ta bort kommande periodiseringar kan du läsa om hur det fungerar på vår hjälpsida "Ta bort periodisering" 

Ha en fin dag!

/Lovisa
LW -60
UTFORSKARE

Tack, när jag såg "Periodisera" trodde jag att knappen enbart kunde göra just det, inte häva periodiseringen!

Det blev så tokigt att en rad i leverantörsfakturan bland kostnaderna var negativ, d v s låg inte i debet utan i kredit. I Visma Admin går det inte att periodisera kreditposter, vilket har medfört att jag "lärt mig glömma bort" att vara uppmärksam på sådana här scenarion. Bra att det inträffade, för då kommer jag vara mer uppmärksam nästa gång. Man behöver ju inte periodisera en negativ kostnad i det här fallet.

Tack!

Mvh Lena
LW -60
UTFORSKARE

Tack, när jag såg "Periodisera" trodde jag att knappen enbart kunde göra just det, inte häva periodiseringen!

Det blev så tokigt att en rad i leverantörsfakturan bland kostnaderna var negativ, d v s låg inte i debet utan i kredit. I Visma Admin går det inte att periodisera kreditposter, vilket har medfört att jag "lärt mig glömma bort" att vara uppmärksam på sådana här scenarion. Bra att det inträffade, för då kommer jag vara mer uppmärksam nästa gång. Man behöver ju inte periodisera en negativ kostnad i det här fallet.

Tack!

Mvh Lena