Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Viola_
NY MEDLEM

Överföring Admin500 till Visma eEkonomi

Jag gjorde överföring från Admin500 till eEkonomi för ett tag sen och har några synpunkter.
1. verifikat med enbart strukna rader överfördes inte till eEkonomi. Resultat: nummerserien i eEkonomi stämmer inte med nummerserien i Admin500. Mycket besvärligt vid revision att hitta olika transaktioner då man utgår ofta ifrån vad som står skrivet som verifikat nummer på själva verifikatet. Undrar om detta är godkänt enligt gällande regler?
2. obetalda kundfakturor blir överförda till eEkonomi men det går inte att sen skicka påminnelse på dessa fakturor ifrån eEkonomi. Mycket märkligt...Kundinfo finns, fakturainfo finns men trots det så säger support hos er att jag måste använda Admin500 för att skicka påminnelser. Tidsödande då jag nu måste checka varje enskild faktura i Admin500 mot eEkonomi och kolla av så att fakturan fortfarande är obetald. Jag kan ju efter överföring ha gjort betalning i eEkonomi på fakturan.

Generellt så anser jag att det bör vara en total kopia som man för över så att det inte blir några diskussioner med revisorn och en massa extra arbete.
1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Re: Överföring Admin500 till Visma eEkonomi

Hej Viola!

Förlåt för att vårt svar har dröjt! 

1: Verifikationerna numreras om för att du inte ska ha en obruten nummerserie i Visma eEkonomi. Under Bokföring - Verifikationer i Visma eEkonomi ser du också vilket som är det ursprungliga verifikationsnumret inne på själva verifikationen.
Efter att ha kontrollerat med våra bokföringsexperter så är det bokföringsposterna i ditt gamla system som är räkenskapsinformationen och ska arkiveras, att de läses in i ett nytt program är för att underlätta uppföljning.
Jag tar vidare att sökningen borde kunna göras även på ursprungligt verifikationsnummer.

2: Detta tar jag också med mig till vår utvecklingsavdelning!

Tack för att du tar dig tid att lämna dina synpunkter till oss! Tveka inte att höra av dig om du har mer feedback att dela med dig av!

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~