Denna månaden kunde jag inte överföra bokföringen från eEkonomi till Översikten.
Har det skett förändring i programmet?
Hur gör man?
Hej Anette!
Just nu har vi inget fel med överföringen till Visma Ekonomiöversikt och jag skulle behöva lite mer information av dig för att kunna felsöka i detta. Vad är det som händer när du försöker föra över uppgifterna? Får du exempelvis någon form av felmeddelande?
I vårt hjälpavsnitt Läs in data hittar du vägledning för hur du för över uppgifterna.
Återkom med mer info så ska jag kika vidare på detta!
/Tinne
Tinne: En sidokommentar om det här med att ta kontakten med supporten... Jag förstår att du skriver så, det är egentligen rätt väg och du i din position kan inte säga annat. Men... Ärligt talat, själv orkar jag inte, jag har slutat med det (om det inte är något akut för mig). Istället väntar jag in att att någon annan gör det. Och jag skulle inte blir förvånad om många mer erfarna användare resonerar så. Problemet för Visma Spcs är att ni har så många fel (min upplevelse) som rimligen borde hittats i automatiska tester. Jag har hävdade redan för fem år sedan att Visma Spcs inte klarar av kontinuerlig utveckling på det sättet ni driver den. Jag har inte sett någon förbättring under dessa år. Och det är en åsikt du gärna får ta vidare internt.
//Mina två ören-
Hej Khedron!
Tack för din feedback och för att du har tagit dig tid att skriva in till oss. Jag har tagit med mig detta vidare internt och framfört det till mina kollegor.
Jag hoppas att du får en fortsatt fin sommar!
/Tinne
Tror faktiskt det är ett problem som har varit ett tag. Man måste göra minst två överföringar för att få in data, det kommer inte över - eller visas inte - första gången. Man får hoppar tillbaka till eEkonomi och upprepa, andra gången brukar det synas inne i översikten.
Hej!
Vi har testat den här lösningen i vår miljö och upptäckt att vi får samma utfall som dig. Lösningen har framförts internt och vi ska kika vidare på det.
Tack för att du uppmärksammade oss på detta!
Hej!
Vi håller på med en förbättring kring överföringen från eEkonomi till Ekonomiöversikten. Tanken är att detta ska ske per automatik istället för att man ska manuellt behöva ladda upp nya siffror. Vi har kommit ganska långt med detta så hoppas att vi har denna förbättring på plats inom en snar framtid.
Så detta problem kommer att försvinna i samband med denna release. Jag uppdaterar tråden här när jag har ett mer fastställt datum.
/Tobias
Hej!
Idag har vi släppt realtidsdata i Ekonomiöversikt vilket innebär att varje gång Ekonomiöversikt startas så kommer siffror att hämtas från eE automatiskt. Det man behöver göra är att starta Ekonomiöversikt via Advisor så får ni upp ett val på hur data ska presenteras. Antingen väljer man låsta månader (avstämd data) eller löpande bokföring (även olåsta månader). När detta val är gjort så kommer sedan datan att hämtas varje gång ni eller er kund startar Ekonomiöversikten.
/Tobias
Hej sedan automatisk import så blir det fel!
Tidigare importerade men senare redigerade verifikationer tas ej hänsyn till vilket leder till alla tänkbara följdfel i presentationer och budget.
Tacksam för snabb korrigering då kvartal och månadsavslut står vid dörren.
Hej Johan!
Är inte riktigt med på hur du menar. Så verifikationer som du har redigerat påverkar inte saldon? Är det verifikationer som du redigerar under tiden du är inne i Ekonomiöversikten så behöver du klicka på uppdatera-knappen för att dessa ändringar ska hämtas in. Men det är kanske inte så du menar?
Budget ska inte påverkas av import så den ska inte kunna ändras av denna funktionen.
Skulle du ha möjlighet att utveckla hur problemet artar sig eller får du gärna höra av dig till vår support på 0470-70 62 00 så kan de hjälpa dig med problemet.
/Tobias
Hej Tobias.
Precis verifikationer som vi har redigerat uppdateras inte i Ekonomiöversikten oavsett om vi loggade ut/in (och lutade oss tillbaka...) tryckte uppdatera manuellt eller nu ytterligare en dag senare loggar in. (olika datorer/webbläsare spelar ingen roll)
Ni importerar helt enkelt inte förändringar i verifikationer som har ändrat utan bara nya verifikationer sedan sist.
Hej!
Jag har inte hört någon annan med detta problemet. Vi har haft några som har haft problem med hela importen men inte att de redigerade verifikationerna inte kommer importerade med korrekt saldo. Det ska fungera även om man har ändrat på verifikationen nämligen. Har du möjlighet att kontakta vår support så kan de ta en supportkod så kan vi se lite mer vad problemet består av?
/Tobias
Hej ja att det skall fungera är vi rörande överens om...
Och jag ringer supporten.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.