Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Andreas18
MEDLEM

Byta från Enskild Firma till eEkonomi

Hej!
Finns det någon checklista nånstans med saker man ska tänka på när man överför uppgifter från visma EF/AB till eEkonomi?

Jag såg att en del saker som t.ex inventarier följer inte med i exporten... Jag vill inte missa något med andra ord.

Sedan undrar jag om det är något mera man ska tänka på om man redan gjort deklaration och allt i gamla programmet och sedan exporterat uppgifterna till eEkonomi? Är det bara att börja fakturera och bokföra? 

Hur det ser ut med gamla periodiseringsfonder? Ska man överföra dem för hand i eEkonomi?

Tacksam för svar!

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240219

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Andreas!

I För över dina uppgifter till Visma eEkonomi kan du läsa hur du ska göra och vad som kommer över. Du hittar även Vanliga frågor här vid övergången. 

När det gäller periodiseringsfonder så är det inget som bokförs, utan dessa avdrag sker enbart i själva deklarationen.

Hej!

 

Jag bokför i dagsläget min EF med Visma eEkonomi Smart men funderar på att starta ett AB innan årsskiftet. Jag har bokfört i Visma eEkonomi Smart sedan 2019. Hur gör jag i så fall med bokföringen framåt, behöver jag skaffa ett nytt inlogg till eEkonomi och lägga in mina kunder och tjänster på nytt i mitt AB? Eller kan jag uppdatera mina uppgifter från EF till AB fr.o.m nästa räkenskapsår så att jag fortsätter bokföra i samma program?

Andreas18
MEDLEM

Hej!

Tack för ditt svar!

Med andra ord är det bara att börja bokföra 2016 efter att jag låst deklarationen i EF, exporterat allt och fixat inventarielistan eller hur?

Jag har en annan fråga: Om jag väljer att inte skriva ut och spara någon faktura i pärm som jag skapar eEkonomi , kan jag typ nästa år öppna och skriva ut en gammal faktura direkt från programmet? Eller ser man bara en fakturalista med kundens namn, belopp mm som i EF?

@Yohanna_a 

Jag har bett en kollega till mig att ta kontakt med dig under dagen så får du bästa tänkbara hjälp. 

 

Ha en fin dag!

Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag provar här att skriva ut gamla fakturor från 2013 så fungerar det, så även du ska kunna skriva ut gamla fakturor.