Hej!,
Hur kan man skriva ut en rapport där man månadsvis, säg årsvis alt fram till nu Jan-Okt, kan se intäkter/utgifter per konto samt vad resultatet är på den nedre raden är?
Har försökt detta i Visma Ekonomiöversikt - Rapporter. Men lyckas inte välja Jan-Dec års vis alt i år Jan-Okt. Den trilskas med låsa Markören "Utfall t.o,m. Dec" Vänligen förklara.
Mvh
Pontus
Löst! Gå till lösning.
Hej Pontus!
Du kan skriva ut en resultatlista i Visma eEkonomi som ger en översikt över intäkter och kostnader, där kan du också välja att visa konton.
Resultatlistan skriver du ut genom att klicka på Bokföring - Rapporter - Välj Resultatlista i listan - Klicka på Skapa rapport. Därefter får du upp en ruta där du kan välja bokföringsdatum, det är där du kan välja vilka månader du vill titta på. Nedan hittar du även en ruta som heter "Visa konton" - Bocka i den för att visa konton på rapporten. Klicka därefter på Visa eller på den gröna pilen bredvid för att ta ut en PDF eller CSV-fil.
Om något känns oklart eller om du har fler frågor är det bara att återkomma till oss här i forumet!
Önskar dig en fortsatt fin måndag!
/Tinne
Hej Tinne,
Tack för svar. Tyvärr finns inte "Resultatlista" som val... "Resultaträkning" finns som visar alla kontona, men ihopklumpa för hela perioden/åter. Alltså inte per månad som jag är ute efter. Jag vill se på enskilda månader och jämföra. Kan du tipsa.'
Mvh
Pontus
Det är Ekonomiöversikten som gäller när du vill ha ut per månad. I rutan Utfall t.o.m. ska du kunna välja år och månad och då få ut precis det du vill. Sedan kan du skriva ut resultatet till skrivare eller till en Excel-fil. Om du inte kan byta period genom att klicka på den lilla kalendern till höger i Utfall t.o.m-rutan tycker jag du ska kontakta supporten som kan koppla upp sig och hjälpa dig.
Hej, svarar på denna gamla, då jag frågade igår om månadskollen. Jag har testat Ekonomiöversikten men rutan Utfall är låst på tidigare år så det funkar inte. Man kan inte ändra år eller månad. Synd.
Mvh Pontus
Använder du Ekonomiöversikten i samarbete med en redovisningsbyrå eller helt fristående? Sen en tid tillbaka ska man ställa in i Ekonomiöversikten om data ska visas bara för låsta perioder eller i realtid - kanske en sån inställning behöver ändras för att du ska se aktuella perioder och kunna ändra månad/år?
Jag har bara försökt använda Ekonomiövesikten fristående, göra budgetar osv. Men inte lyckats då året är låst på 2020 och Mars. Det verkar låst. Kanske jag skall ringa teknisk support?
Om du inte kan ladda upp nya data till Ekonomiöversikten och inte heller byta period tycker jag absolut du ska kontakta supporten!
Tack Annica, det hjälpte. Nu kan jag se månadsvis och detta året 😉
Mvh
P
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.