Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

På vilken rad skall #KPTYP vara om inte på rad 20? Kan ej överföra sie fil då jag får fel meddelande. - eEkonomi

Hej,

Jag kan inte överföra sie-fil från mitt löneprogram, programleverantörerna vet inte vad felet är och ber mig kontakta Visma för att ta reda på var #KPTYP skall vara, på vilken rad? Har kontaktat Visma supporten via mail, inget svar... Jag har prata med kundsupport via telefon och pratat med Kristina i 30 min och förklarat och hon frågar fortfarande vad det är för fel. Börjar bli frustrerad:(

Kan inte få Visma att fungera, är nu kund och det känns inte som en inte bra början:( inga sie filer verkar vara ok).

Fel (1 st)

Filen innehåller fel och går inte att importera.

• Etiketten #KPTYP är inte tillåten på denna rad. Rad 20.

På viken rad skall jag ha #KPTYP om inte på rad 21?

Tacksam för snabb återkopling.

1 SVAR 1
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Re: På vilken rad skall #KPTYP vara om inte på rad 20? Kan ej överföra sie fil då jag får fel meddelande. - eEkonomi

Hej!

#KPTYP ska finnas högt upp i filen tillsammans med information om sie-filstyp, företagsnamn, organisationsnummer osv. Prova att manuellt flytta upp denna information i filen för att se om det fungerar bättre, det ska vara innan konton. Du kan först exportera en sie-fil från ditt eEkonomi så att du kan se hur det ska se ut.