Hej,
Jag har precis sett att om jag ska skicka en påminnelsefaktura så läggs kostnaden på 60kr till men det finns inte möjlighet att lägga till en till rad för att lägga till dröjsmålsränta.
Hur gör jag detta?
(har kollat de andra trådarna men de verkar inte ha någon lösning)
Övrigt: Riktigt bra forum och alla moderatorer är underbara!
Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 23-01-19
Ska man verkligen inte kunna lägga in dröjsmålsränta i programmet? Det kan väl inte vara så svårt.
Hej, jag önskar en funktion i företagsinställning där man kan välja ränta i procent och om det skall tillämpas (precis som med påminnelseavgift). Och på så sätt få till en räntefaktura automatiskt när man väljer att det skall skickas ut en räntefaktura till kund. Systemet skall då kunna räkna på räntan från förfallodatumet. Med det föreslagna sättet av Visma ovan så måste man göra detta manuellt. Visma eEkonomi behöver bli lite smartare i kravhanteringen till kund.
Hej @CarinaM_
Tack för att du hör av dig till oss i forumet.
För att lämna önskemål direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi gör du så här:
I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.
Ha en fin vecka och välkommen tillbaka till forumet.
//Tinna
Hej Tinna,
Din kollega My Janhall har 2018 skrivit att man ska kommentera och gilla inlägget.
Hej igen,
Under våren 2022 gjorde vi en förändring kring förbättringsförslag där hela idehanteringen flyttades från forumet in i respektive produkt. Mer om det kan du läsa här.
Jag registrerar ditt önskemål internt denna gång och om du kommer på något annat bra som saknas framöver är du välkommen att registrera det direkt till våra utvecklare enligt min beskrivning högre upp i tråden.
Tack för att du hörde av dig och välkommen tillbaka till forumet framöver.
//Tinna
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.