Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
MODERATOR

Re: Påminnelsefaktura med dröjsmålsränta - eEkonomi

Hej, 

Tack  så mycket för att ni tog er tid att skriva era önskemål. 🙂 Är det flera som har detta som ett önskemål så får ni gärna kommenatera eller gilla tråden.

Jag kommer ta detta vidare till vår utvecklingsavdelning. 

Ha en fin dag! 

/ My
Highlighted
NY MEDLEM

Stämmer det att det skett något här?

Såg att jag kan skapa en artikelkontering
- 0% moms
- Tjänst
- Redovisas ej på momsrapporten: 8310

Och sen skapa en artikel som kopplas mot denna? Då kommer den väl inte med på momsrapporten men hamnar på rätt konto?
Highlighted
UTFORSKARE

En påminnelse är inte en faktura. eEkonomi skickar en påminnelse, inte en påminnelsefaktura. 

Ponera att du skickat ut en påminnelse och lagt på en kostnad för ränta och sedan så betalar kunden in fakturan plus räntan efter 15 dagar, ja, då ska du ju få betalt för ränta för ytterligare 15 dagar. Då måste du ju skicka ut en ny räntefaktura för att få fullgott betalt!

Nej, skilj på påminnelser och räntefakturor!

Däremot kunde eEkonomi anamma det smarta sättet Visma Administration har, att man kan välja att (med automatik) lägga till ränta på nästkommande faktura som skrivs till kunden eller att skriva ut en räntefaktura separat. 

Med vänlig hälsning Lena

Hej Carolin! 

Precis som du skriver finns det något som heter "Redovisas ej på momsrapporten." 

Läs mer om detta och hur det fungerar i min kollega Lisas inlägg "Supporten tipsar: fakturera ränta i eEkonomi".

Ha en fin dag!

/Lovisa
Highlighted
NY MEDLEM

Svar: Supporten tipsar: fakturera ränta i eEkonomi

Ska man verkligen inte kunna lägga in dröjsmålsränta i programmet? Det kan väl inte vara så svårt.