Den här gången är jag riktigt, riktigt besviken på systemet (eller på dem som har ansvar).
Plötsligt kan mina kunder inte betala fakturor jag ställer ut. Jag skriver kanske en faktura varannan månad eller mer sällan eftersom våra intäkter huvudsakligen kommer från butiksförsäljning.
Jag har strulat med en oskyldig kund som försöker betala gång efter gång men fastnar på att banken kräver OCR-kod trots att vi aldrig ens har övervägt att krångla till det med OCR-kod.
I samtal med banken får jag veta att ansvaret för detta helt och hållet ligger på Visma. I och med att jag begärde att få bankkoppling för att underlätta bokföringen så begärde ni av min bank att de skulle ställa krav på OCR-kod till mitt bankgiro - och detta utan att vare sig fråga om lov eller informera i efterhand. Det är ju mitt företag som är den enda som har rätt att ändra i våra banktjänster.
Det här är så fruktansvärt dåligt skött så det finns ingen gräns!
Jag accepterar inte någon förklaring i stil med att bankkopplingen blir effektivare med OCR-kod. Det är nämligen jag som ska avgöra det, inte ni.
Jag utgår från att ni OMGÅENDE ändrar i systemet så att inte fler råkar lika illa ut som min kund.
Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 24-05-21
Löst! Gå till lösning.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.