Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Adamtj
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Periodisering kundfakturor - bakåt

Hej!

Har en liten fundering på om det är möjligt att att kunna få ut rapporter på kundfakturor som man periodiserar bakåt i tiden. Ta följande exempel:

En kundfaktura ställs ut idag 2023-01-02, intäkten periodiseras bakåt till 2022-12-01 med periodiseringsfunktionen i eEkonomi. Jag har lagt upp ett konto som heter 2995 (även testat ett 17xx konto) som jag periodiserar emot. Jag får då ett periodiseringsschema enl nedan:

Adamtj_0-1672665878346.png

Problemet är när jag nu vill stämma av konto 2995 med rapporten "kommande periodiseringar" så blir den tom per 2022-12-31.

Adamtj_1-1672665976494.png

Posten är som först synlig i januari 2023:

Adamtj_2-1672665996982.png

Har haft en dialog med supporten tidigare angående detta och det är så programmet fungerar, dvs periodiseringsschemat ligger på dokumentet som periodiseras. Då dokumentet har datum i januari så syns det inte förens i januari.

Någon som har en annan erfarenhet av hur det fungerar eller har ni på Visma med detta som en utvecklingspunkt? Hade ju varit mycket bra om man kunde göra så här, speciellt om man gör periodavstämningar i Skatt och bokslut Pro.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Adamtj

Det du skriver stämmer med hur Visma eEkonomi fungerar i dagsläget men du är välkommen att lämna ett önskemål om förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av programmet. 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna