Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Periodisk sammanställning har helt slutat fungera sedan uppdatering under kvartal 3 -2021

Hej!

 

När jag skulle ta ut periodisk sammanställning för kvartal 3-2021 så fick jag bara upp en enda rad som inte skulle vara med då jag har kontantmetoden för mitt företag och den hade förfallodatum i oktober dvs tillhör kvartal 4 för mig men kanske utan kontantmetoden att den hade bokförts i kvartal 3. 

 

Den fakturan är nu betald (i oktober) och nu är periodisk sammanställning (kvartal) är helt tom på alla kvartal och går inte att använda alls. Den nyss betalda fakturan syns heller inte i kvartal 4-2021. 

Jag fick skapa filen manuellt utifrån gamla filer och fakturalistan. 

 

Kan ni snälla se över denna då vi som kunder riskerar böter för felaktig eller avsaknad periodisk sammanställning ? Tack på förhand!

6 SVAR 6

Hej!

 

Detta är ett problem för när det gäller euhandel så ska det redovisas på fakturadatum (både i periodisk sammanställning och i momsrapporten) och inte på betaldatum. Om du har handel med eu så skulle jag absolut råda dig att byta till faktureringsmetoden om du vill undvika extraarbete! I eEkonomi så är det ju inget extrajobb att köra faktureringsmetoden jämfört med kontantmetoden då man ändå använder reskontrorna.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Borde det inte gå att ordna i eEkonomi så att euhandel hamnar rätt i momsrapporten som genereras av eEkonomi? Det verkar ju lite bakvänt att behöva byta till fakturametoden bara för att anpassa sig till programmet.

Det är lite klurigt för enligt Skatteverket skall man ha fakturametoden om man skall redovisa Intrastat, men tydligen så går det att redovisa även om man har kontantmetoden.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Jag har bett en kollega på supporten att ta kontakt med dig så besvarar vi dina frågor i den kanalen istället. 

 

Ha en fin dag! 

Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tinna!

 

Det är ingen fråga utan det är en buggrapport. Jag har flera vänner med Visma eEkonomi som upplevt samma problem så det borde gå att återskapa för era utvecklare utifrån min buggrapport.

 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta är dock buggfixat av er idag, nu fungerar det igen.