Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gunilla-57
UTFORSKARE

Personnummer kunder

Hej!

När man söker ny kund så får man inte upp hela personnumret (000000-xxxx) som man fått tidigare.

Detta för att man skall kunna skicka fakturan via Kivra, något är fel.

Någon som vet något om detta?

/Gunilla

26 SVAR 26
Gunilla-57
UTFORSKARE

Gunilla57_0-1697559293349.png

Det är under denna bild som man bara får en del av personnumret t ex 19670101-XXXX, man får inte upp de fyra sista siffrorna.

Hej @Gunilla-57 

 

Tack för att du hör av dig. Vi kikar på varför det ser ut så och återkommer när vi har mer information. 

 

/Tinna

Hejsan! Vi är nog många som undrar vad som hänt. Det tar väldigt mycket extra arbete att hämta in personnummerna själv och skapar mycket fördröjning i administrationen. Så vi är väldigt tacksamma om det går att ordna snarast. Med vänlig hälsning, Christian Åberg Storholmen Träd

Bästa @Gunilla-57 och @storholmentrad 

 

Vi har absolut inte glömt bort er utan inväntar fortfarande svar och lovar återkomma så snart som möjligt. 

 

/Tinna

Hej Tinna!

Det är ok, jag väntar med spänning på lösningen.

Får arbeta administrativt vid sidan om för att lösa problemet.

/Gunilla

Ska lägga till nya kunder för att skicka offerter och fakturor men får bara upp del av personnumret när jag hittat kunden (580429-XXXX). Sista dagen idag på offerter (deadline) Det ska även vara ROT så jag behöver personnummer. Vet att detta hänt vid nått tidigare tillfälle. Är detta något ni jobbar ?

Visma e-Ekonomi

Personnumret har du väl fått från kunden, räcker det inte så? 

I offertstadiet är det faktiskt många kunder som inte vill lämna ut sitt personnummer då de tar in offerter från flera företag. De vill bara ha en offert med kostnaden. Upptäckte dock att det räckte med att ändra XXXX till 0000 så gick det att skicka iväg offerten. När de sen godkänt vår offert så måste de meddela personnummer, men oftast får vi upp det direkt i Visma ☺️

Hej @EbSowe 

Tack för att du hör av dig till oss.

 

Vi har uppmärksammat detta under förra veckan och våra produktspecialister arbetar på en lösning. Så snart ärendet är löst kommer vi att uppdatera här i tråden. Tills dess får du hantera det manuellt. 

 

Ha en fin dag

/Tinna

 

Vi får inte heller längre upp de sista 4 siffrorna i personnummer när vi registrerar nya kunder.

Värdelös uppdatering som endast försvårar för oss. Dessutom så ger inte supporten en tydligt svar på  när det kommer att åtgärdas. 

Tina! Nu har det gått två veckor sedan ni fick frågan. Förut fungerade det att få fram personnummer, nu gör det inte. Vore kanon om ni kunde få fram någon information i ärendet och helst av allt återställa systemet så att det fungerar. Med vänlig hälsning, Christian 

Godmorgon @Gunilla-57 

 

Vill bara uppdatera dig om att våra produktspecialister arbetar fortfarande på ärendet och jag hör av mig så snart vi får en uppdatering.

 

Om vi inte hörs innan kvällen så önskar jag en trevlig helg

/Tinna

Hej!

Ingen lösning på detta denna veckan heller? Långbänk eller??

Hej @Gunilla-57 

 

Vår produktspecialister arbetar fortfarande på en lösning och vi kommer uppdatera här i tråden så snart det finns ny information i ärendet. 

 

/Tinna 

Hej Tinna

Jag blir lite konfunderad i detta ärende och undrar varför det står en grön bock i kanten, såsom detta problem skulle vara löst,

för problemet kvarstår och är ju inte löst ännu.

 

/Gunilla

 

Hej @Gunilla-57 
Så bra att du hör av dig. Jag hade missat att någon klickat i att ärendet är löst - ska ändra detta direkt.
 

Tyvärr är inte felet löst och precis som @Victor Jonasson skrev kommer han att uppdatera tråden när det finns mer information. Jag beklagar att det dragit ut på tiden Gunilla.

 

Trevlig helg

/Tinna

Victor Jonasson
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Vi arbetar hårt tillsammans med våra utvecklare för att åtgärda problemet som ni upplever i programmet.

Vi har ännu inte en lösning på detta men hoppas inom kort kunna presentera detta för att ni ska kunna arbeta vidare i programmet som tidigare.

Så snart vi har mer information kommer vi uppdatera tråden.

 

/Victor

alven72
MEDLEM

15 november och fortfarande lika värdelöst. Tur att det finns sidor som Ratsit! Får överväga om Visma har gjort sitt. 

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Vi har nu gjort en fix i programmet så att det här ska fungera igen.

 

Ha det gott!

/Jenny

Hej!

Detta fungerar fortfarande inte, jag har loggat ur och loggat in igen.

Samt kontrollerat på ett antal kunder att det fungerar inte på de heller.

/Gunilla