Jag ska fakturera årsavgift för våra medlemmar i Visma eEkonomi. Att skicka till flera med e-post går bra, men i några fall saknar jag mejladress och har försökt skicka som brev men får bara felmeddelande:
Du har inte tillgång till att skicka e-fakturor. Kontakta din administratör för att få hjälp att komma vidare.
Jag är ensam användare och alltså "administratör". Är detta en tilläggstjänst i eEkonomi Förening? Eller vad kan vara fel
Tom Carlson
Löst! Gå till lösning.
Hej @Tom Carlson
Tack för att du hör av dig med en fråga till oss i forumet. Anledning till att du har fått meddelandet är för att du förmodligen har valt “skicka som brev” inne på kundfakturan. Detta är en tilläggstjänst samt en typ av e-faktura och när du använder det utskriftsvalet skickar vi ut fakturan till medlemmen/kunden som brev. Se bild nedan
I programhjälpens avsnitt Skapa faktura specificerar vi de olika utskriftsalternativ du har i Visma eEkonomi Smart.
Läs gärna mer om varför du ska skicka som e-faktura på vår sida Så skickar du e-fakturor i Visma eEkonomi
Har du några följdfrågor eller funderingar så bara höra av dig så hjälps vi åt.
//Tinna
Hej, tack för svar. Jag fick hjälp av er support. Jag behövde kryssa i ruta under företagsinställningar. Sen löste sig problemet. Bästa hälsningar Tom Carlson
Hej @Tom Carlson
Toppen att du löste det och stort tack för att du återkopplade till oss.
Hoppas vi ses i forumet snart igen
//Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.