Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tom Carlson
MEDLEM

Problem att skicka kundfaktura som brev

Jag ska fakturera årsavgift för våra medlemmar i Visma eEkonomi. Att skicka till flera med e-post går bra, men i några fall saknar jag mejladress och har försökt skicka som brev men får bara felmeddelande:

Du har inte tillgång till att skicka e-fakturor. Kontakta din administratör för att få hjälp att komma vidare.

Jag är ensam användare och alltså "administratör". Är detta en tilläggstjänst i eEkonomi Förening? Eller vad kan vara fel

Tom Carlson

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Tom Carlson 

 

Tack för att du hör av dig med en fråga till oss i forumet. Anledning till att du har fått meddelandet är för att du förmodligen har valt “skicka som brev” inne på kundfakturan. Detta är en tilläggstjänst samt en typ av e-faktura och när du använder det utskriftsvalet skickar vi ut fakturan till medlemmen/kunden som brev. Se bild nedan

 

 

I programhjälpens avsnitt Skapa faktura specificerar vi de olika utskriftsalternativ  du har i Visma eEkonomi Smart. 

 

Läs gärna mer om varför du ska skicka som e-faktura på vår sida Så skickar du e-fakturor i Visma eEkonomi

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så bara höra av dig så hjälps vi åt. 

//Tinna

Tom Carlson
MEDLEM

Hej, tack för svar. Jag fick hjälp av er support. Jag behövde kryssa i ruta under företagsinställningar. Sen löste sig problemet. Bästa hälsningar Tom Carlson

Hej @Tom Carlson 

Toppen att du löste det och stort tack för att du återkopplade till oss. 

 

Hoppas vi ses i forumet snart igen 

//Tinna