Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Problem med Återkommande lön på varje lönebesked - Lönebesked i eEkonomi

Jag försöker lägga upp "Återkommande lön på varje lönebesked" för varje anställd men när jag sparar uppgifterna och går tillbaka till redigera anställd så finns inte mina uppgifter kvar. Det går alltså just nu inte att lägga upp "Återkommande lön på varje lönebesked".

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan,

Jag har testat lite i mitt program att lägga in återkommande löneart på en anställd. Om jag till exempel lägger till Extra skatt och inte anger ett belopp (0 kr) - sparar - går ut från den anställde och sen tillbaka till den så finns inte den återkommande lönearten som jag lagt in kvar. Detta för att beloppet är 0 kr på raden. eEkonomi kräver alltså att det finns ett belopp på den återkommande lönearten för att den ska stanna kvar. Så om jag inte missförstår vad som har hänt så ska lönearten stanna kvar som återkommande om du anger ett belopp för raden.

Återkom om du har fler funderingar och ha en trevlig helg!
/Fanny
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack,

men beloppet är inte detsamma varje månad. Lönearten återkommer men inte beloppet. Därför skulle jag vilja att lönearten stannade kvar trots att beloppet är noll.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen,

Det kanske är jag som vad otydlig i mitt svar 🙂 Med det jag beskrev ovan menar jag att du på Återkommande lön kan lägga till lönearten med ett belopp (vilket som helst) och spara, sen när du skapar lönebeskedet och de lönearter du har angett på den anställde dyker upp automatiskt kan du ändra beloppet till det du önskar varje månad. Du måste enbart ange ett belopp för att få lönearten att stanna kvar men sedan ändra det när du ska bokföra lönebeskedet. Förstår att det ser snyggare ut om du kan ange 0 kr på återkommande lönearten och jag tar vidare din synpunkt.

/Fanny