Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

rronny
MEDLEM

Problem med "Klistra in kontoutdrag"

Ibland när jag klistrar in ett kontoutdrag, där finns två identiska rader, finns bara en av radera med bland bankhändelserna. Den andra får jag skriva in manuellt.

Jag använder senaste MacOS och Safari.

 

5 SVAR 5
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej rronny!

 

Programmet ska ta med alla rader som specas i filen från banken, så jag skulle vilja att du kontrollerar ett par saker:

 

- Vad händer om du bara tar de identiska raderna och klistrar in?

- Ligger raderna  i direkt anslutning till varandra eller finns det transaktioner mellan dem?

- Har du provat att klistra in via en annan webbläsare? Blir det samma resultat?

 

Testa ovan och ta sedan kontakt med vår support så hjälper vi dig med fortsatt felsökning i den kanalen.

Önskar dig en fin dag!

/Tinne

Jag kopierar inte från fil utan markerar raderna direkt på webbsidan med muspekaren och sedan kopierar och klistrar in.
När jag gör så får jag bara med en av de raderna som är identiska och de ligger intill varandra.
Markerar jag bara de identiska raderna så blir det bara en rad som klistras in.
 
Såg nu att man istället kan bocka för de rader man vill kopiera och klistra in och då får jag med båda raderna.
 
Jag kommer att använda den metoden i fortsättningen så mitt problem är löst 🙂

 

Hej rronny!

 

Bra att du hittade en lösning - snyggt jobbat!

Om du känner att du vill fortsätta felsöka i detta så får du gärna kontakta vår support, men du kan självklart köra vidare på lösningen som du hittade 🙂

 

Önskar dig en fin dag!

/Tinne

max1001
MEDLEM

Idag (läs sön 28/9) så kan inte Visma eEkonomi tolka rader som klistras in från SEB. Alltid fungerat men nu får jag ett felmeddelande om att de inklippta raderna inte kan tolkas. Mycket märkligt. Tacksam om ni kan titta på detta omgående.

 

Uppdatering: När jag försöker klistra in endast den senaste raden från kontoutdraget från SEB, så blir det någon fel av formatteringsfel så att eEkonomi inte kan tolka inklippet. Däremot försvinner det problemet när jag klistrar in flera rader från SEB. 

 

Gäller både Chrome & Safari vad jag kan se. 

Hej Max1001, tack för att du hörde av dig!

 

Vi har kikat på detta i vår miljö och lyckas tyvärr inte återskapa felmeddelandet hos oss. Vi skulle därför behöva felsöka direkt i din miljö för att utreda orsaken till detta, så jag vill be dig att ta kontakt med mina kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp sig och kika på det i realtid.

 

Återkom gärna i tråden så vi ser att du har fått hjälp.

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne