Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Problem vid kopiering från banken

Upptäckte i helgen att när jag kopierar transaktioner från banken till Visma eEkonomi följer inte den sista raden med? Detta efter att jag skickat påminnelse till kunder som betalat men som inte följt med i "kopian"..

 

Och det går ej heller att kopiera enbart en rad, då stämmer ingenting mer än datumet, summan blir en helt annan..

 

Vet inte om det är fler än jag som har det här problemet?

7 SVAR 7
AnnicaL
CHAMPION

Vilken bank har du? 

Det är viktigt att varje gång man klistrat in ett kontoutdrag kontrollerar att saldot på banken och i eEkonomi stämmer med varandra, då slipper man påminna om någon inbetalning inte kommit med. 

Jag har Swedbank/sörmlands sparbank

 

Jo, det är klart, men ibland går det lite för fort! Alla rader är markerade i banken och sen tutar man och kör..  😛

Kolla om det går bättre om du ställer markören liiiiite utanför till höger på den sista raden du ska ha med, och markera nedifrån höger och upp mot  vänster. Jag har flera kunder jag klistrar in från Swedbank för och har aldrig upplevt att beloppen inte kommer med. 

Har testat det också, men får det iaf inte att fungera... Vet i tusan vad det är som strular, har inte gjort det tidigare, och har inte ändrat i hur jag gör.. Mystiskt!

Hej @Lugnets Allfix

Det är precis som du skriver mystiskt, såklart ska vi kika på det. 

Är detta återkommande efter helgen? Tänker om detta händer varje gång du klistrar in ett kontoutdrag nu? 
Om du klistrar in det du kopierat från banken i tillexempel anteckningar eller ett word-dokument på din dator, kommer sista raden med då? 
Är det så att raden kommer med i dokumentet och det är ett återkommande fel så är du välkommen att kontakta oss på supporten, lättast blir att ta det direkt via telefon eller chatt så vi kan kolla på hela processen tillsammans. 🙂

Vill också slå ett slag för vårt hjälpavsnitt Importera kontoutdrag, vi visar hur du kan skapa en CSV-fil på hela ditt kontoutdrag från din bank som du sedan importerar under Kassa och Bankhändelser i Visma eEkonomi. På sätt behöver du inte kopiera och klistra in själv, kan ju passa bra nu om du inte får det att samarbeta. 

Ha en fortsatt fin torsdag!
/My 

Hej! Även jag har haft upprepade problem med att få in hela kopierade utdraget från banken (Swedbank) trots att jag varit noga med att kolla att allt är med. Aldrig haft problem tidigare. Ibland kan det t.o.m. vara transaktioner i mitten som inte kommer med.

Hej @Emilia_ 

Eftersom du har haft en hantering som fungerat för dig tidigare så tycker inte jag heller det borde vara några problem. Vi har inget allmänt känt fel gällande detta för tillfället så min rekommendation är att du kontaktar oss på supporten via telefon eller chatt för vidare felsökning. På så sett kan vi kolla på det tillsammans med dig och förhoppningsvis ringa in problemet. 

Ett annat alternativ är att du importerar ditt kontoutdrag med hjälp av en CSV-fil från banken istället. Det ska absolut fungera med kopiera/ klistra in- funktionen men detta är ändå min rekommendation framåt. Aktiv bankkoppling finns också, då importeras kontoutdraget till eEkonomi automatiskt. Det är du säkert koll på men vill utifall att ge dig informationen om inte annat. 🙂 

 

Hoppas något utav alternativen ovan fungerar för dig! 
Ha en fin fredag! 
/My