Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rader på lönebesked

Vi har precis börjat med Lönebesked i eEkonomi. När jag nu försöker lägga till avdrag, samt specificera vad det är för avdrag det rör sig om i textrutan som man kan skapa, så hamnar de olika raderna i en till synes slumpmässig ordning på det färdiga beskedet.

 

För mig är det viktigt att kunna förtydliga vilka avdrag som rör vad (tänk på förvirringen om en anställd har t.ex. karensavdrag, sjukavdrag, föräldraledighet och VAB samma månad) och textrutan verkar vara min ena möjlighet att göra detta. Det minsta man kan begära är väl att raderna inte ska byta ordning.

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Noterar att jag även måste använda den stackars textrutan för att lägga till information såsom antal kvarvarande semesterdagar och vilken skattetabell som används. Eller finns det någon annan funktion för att inkludera sådan information på lönebeskedet?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lönebesked.PNG

Så här ser det alltså ut. Normala poster markerade med rött och textrutan markerad med blått.

På ett annat besked jag skapat hamnar textrutan däremot längst ner precis som den borde.

Hej!

Jag har testat hos mig och när jag förhandsgranskar ett lönebesked så hamnar raderna i fel ordning, precis som hos dig. När jag sedan bokför lönebeskedet så hamnar raderna korrekt i enlighet med hur jag ställde upp det när jag skapade lönebeskedet. Är det samma för dig - att det hamnar korrekt när du bokför lönebeskedet? Återkom gärna så kikar vi vidare. Du kan även kontakta oss via telefon eller chatt.

 

Det finns ingen funktion i eEkonomi för att få med informationen du önskar - utan du får använda textrutan. Denna funktion finns i vårt löneprogram - så önskar du mer funktionalitet så rekommenderar jag istället vårt löneprogram. Du kan läsa mer och testa gratis på vår hemsida
 

Mvh

Moa

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har nu råkat ut för att en rad hamnat fel på ett bokfört lönebesked. I programmet ligger raden där den ska, men i pdf:en ligger den på fel ställe. Det ser fult och rörigt ut, och blir förvirrande för mottagaren.

Det är ju märkligt och något vi såklart ska kika på. Jag får det däremot korrekt med textraderna på ett bokfört lönebesked hos mig så det verkar inte vara ett allmänt fel vi har. Jag kommer skapa ett ärende för detta och du kommer bli kontaktad via mejl för vidare felsökning. 

/My

Malin Kjellberg
BUSINESS ANALYST

Hej!

 

Nu har vi även lönearter för Vård av barn och Föräldraledighet så du slipper lägga textrader för den sortens frånvaro. Du kan läsa mer om vilka lönearter som är nya i eEkonomi Lönebesked här.

 

/Malin