Gjorde ett privat inköp online men glömde att min Klarna-tjänst är kopplad till företagskontot. Har ännu inte matchat händelsen på något vis och är osäker på hur jag bär mig åt, moms osv berör ju inte företaget i detta fall. Nu ska jag sätta in pengar på företagskontot för att täcka skulden. Hur rättar jag till detta på snyggast sätt?
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-09-17
Om du tagit ut pengar på bankkontot (ex 1930) så har du ju motbokat något konto vid transaktionshändelsen, kanske 1799 (OBS-kontot). Sätter du pengarna tillbaka kommer det in pengar på 1930 och sedan motbokar du 1799 i kredit. Då har transaktionerna tagit ut varandra.
Skiljer det däremot en dag eller två är ju frågan om du behöver boka upp dessa två transaktioner över huvud taget i och med att de tar ut varandra.
//Lena
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.