Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

elsie_1
MEDLEM

Rätta till faktura - eEkonomi

Att rätta faktura...
Arrggg! Jag ville rätta en skrivfel i en  debt faktura innan jag skickade det...och  lyckats ändra det till en "kredit faktura"  av misstag.. och det upptäkte jag direkt efter jag hade skickat det till kunden ( en bekant tack o lov!)  MEN nu står fakturen som betald,/ kvittat mot den original faktura. vilket det inte är...
Kan jag bara radera allt och börjar om??? Hur ???  vilken soppa!Tack för hjälpen!elsie
5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Drt går inte att ta bort en faktura eller en kreditnota. Du får helt enkelt göra en ny faktura som är rättstavad 😉
elsie_1
MEDLEM

Vanlig debit faktura  och allting är korrekt

Relaterade verifikationer
Ver nr Betalning från KUNDEN  löpnr              Inbetalning        2018-05-31      Skr xxxxx
Ver nr Kvittning KUNDEN , löpnr mot löpnr     Manuell verifikation 2018-05-31 Skr xxxxxxx
..
Hur lyckades gör detta??? Kunden ej betalt Ingen har betalt. Och nu ser jag att jag har INTE skickat fakturen ännu... bara lyckades betala och kvitta den ..
??? skulle verkligen uppskatta hjälp . Tack!

elsie_1
MEDLEM

Tack!! wow vilken snabb svar!  men hur bli det med själva  bokföringen? har jag sabbat det?
AnnicaL
CHAMPION

Titta på verifikationerna så ser du hur det set ut. Om konteringarna inte tar ut varandra går du in på varje och gör en ändringsverifikation och vänder alla rader.
elsie_1
MEDLEM

tack! Trevlig forts på dagen 🙂