Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bibbi71
MEDLEM

Redigera fel i pågående kundfaktura

Hur kan jag ändra och redigera i den faktura jag håller på med utan att ta bort hela fakturan och börja om? Om jag vill lägga till, ta bort, ändra tex artikel, antal, ordningsföljd, lägga till fritext på tidigare artikel  mm. 

Hittar inga funktioner, men antar (hoppas!!) att det finns någonstans...

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Bibbi71

Välkommen som ny forummedlem 🙂 

Om du arbetar med en faktura som ännu inte är klar så kan du välja att spara den som ett utkast. Det valet har du när du står inne på fakturan och klickar på den gröna knappen nere till höger (se bild). 

Du får även en påminnelse från programmet om du skulle välja att lämna fakturan utan att bokföra, skriva ut, skicka eller spara den som ett utkast. 

När du sparat fakturan som utkast hittar du den under Försäljning - Kundfakturor - Fliken Utkast. Detta utkast kan du sedan arbeta vidare med och justera fram tills dess att du skickar fakturan till din kund.

Om du istället önskar ändra något i en faktura som du redan har skickat till din kund så kan du följa instruktionen Ångra kundfaktura

Ha en fortsatt fin dag!

//Tinna 

Tusen tack för svar!

Mitt problem var dock inte att spara och fortsätta senare eller ångra hela fakturan. Jag hade svårt att hitta redigeringsfunktionerna där jag kunde skriva om, ändra och ta bort medans jag skrev fakturan tex om det blir fel datum, fel artikel, lägga till fritext i tidigare avsnitt mm. Men jag hittade det till slut, nämligen de röda och gröna plus och minus tecknen! Jag är kanske lite trögtänkt, men jag trodde att de stod för debit och kredit och förstod inte att de var redigeringsknappar. Men nu vet jag 😄

Snyggt att du löste det och jag blir alltid lika glad när jag får en återkoppling. 

Varmt välkommen tillbaka till forumet

//Tinna