Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

John007
UTFORSKARE

Referensfältet tomt vid matchning mellan skattekontot och transaktionskontot

Halloj,

 

När jag matchar händelser på transaktionskontot mot skattekontot lämnas referensfältet tomt (se screenshot). Samma sak om jag istället registrerar händelsen på skattekontot och matchar mot transaktionskontot (men då är det istället i vyn över bankhändelser som referensen saknas). Ska det vara så? Det fungerar om jag skapar manuella verifikationer, men det ska väl inte behövas? Gör jag något fel?

 

Tack för input!

 

John_L_0-1594721140000.png

 

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Jag håller med dig John_L, detta är nog en bugg som behöver fixas! 

Tack AnnicaL, då vet jag att det inte bara är hos mig det knasar. Brukar Visma-personalen se våra diskussioner (samma med vår andra diskussion om periodisering), eller behöver jag göra något för att lyfta problemen till dem?

 

Tack igen för din hjälp.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej John, 

 

Gör så att du tar kontakt med supporten så skapar jag ett ärende som finns registrerat på ditt kundnummer. Jag har flaggat för våra produktspecialister som kommer titta på detta när du hör av dig. 

 

Tack för att ni båda uppmärksammade detta.

 

/Tinna

Alright, supporten är informerad och de verkade hålla med om att det är en bugg. Tack för hjälpen!