Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

borndahl
MEDLEM

Registrera kontantfaktura

Hej
Detta är ju en fråga som rör många som står i butik o säljer.Jag vill skapa en kontantfaktura.Snabbt o enkelt.hur gör jag?hittar inte nån väg.
Skapade en kund som jag jag kalla strökund som jag sen i er referens angav kundens namn ,men det måste väl ändå finnas rutiner för strökunder här i visma ekonomi??Jag har inget kassaregister utan när en strökund kommer in skriver jag en kontantfaktura.Godkänt enligt skatte myndigheten.
mvh Björn

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240215

3 SVAR 3
KenArd
CHAMPION

Hej borndahl,
Naturligtvis finns det rutiner för detta i eEkonomi! e i eEkonomi står för "extra allt";)

Skriv skapa kontantfaktura i sökfältet högst upp (sök i hjälpen) när du är inne i programmet så får du svaret serverat på ett silverfat.

Cliffhanger: Betalvillkor kontant på kunden..


MVH

Kenneth
borndahl
MEDLEM

Hejsan,jo men man måste alltså lägga upp kunden i kundregistret.Det var inte vad jag hade tänkt mej faktiskt.Jag gjorde en genväg där jag kallade en kund för "strökund"i registret o sen på "er referens"skrev kundens namn o adress.

Om man har 20 kunder om dagen kan man väl inte skapa dem i kundregistret?
KenArd
CHAMPION

Hej borndahl,
Men du kan ju fortfarande sätt betalvillkor kontant på din strökund som du sen använder till alla dina kontantkunder om skatteverket godkänt det.

MVH

Kenneth