Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jonas781
MEDLEM

Registrera redan gjorda betalningar i Visma.

Hej! 

 

Har åkt på ett litet problem. 

Jag utförde betalningar av leverantörsfakturor direkt i banken ( Handelsbanken). Dessa transaktioner redovisas inte i Visma, jag trodde att detta skulle synas via bankkopplingen.  Det har nu gått cirka en vecka. 

 

Till nästa gång utför jag detta direkt i Visma men, det jag undrar då jag betalt fakturorna, kan jag registrera dessa direkt utan att dessa skickas vidare till banken och enbart bokförs i programmet? 

 

allt gott 

Jonas

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Jonas781 


Förstår jag det rätt om det så att dina bankhändelser inte kommit in i programmet ännu? Vi har under helgen haft ett problem med att kontoutdrag inte laddas ner till Visma eEkonomi vid bankkoppling vilket kan ha orsakat detta, men som nu är löst. Om de inte kommit in ännu ska de komma in under dagen. Så håll gärna koll och hojta annars här i forumet. 


Gällande din andra fråga så kan du absolut registrera fakturorna direkt i programmet. Om du vill göra det är det dock viktigt att du bockar i rutan 'Skicka ej till banken' på fakturan så att de inte går iväg till banken för betalning. 

Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Återkom gärna om du har några fler frågor eller funderingar 🙂 

 

/Agnes

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
Jonas781
MEDLEM

Hej! 

Tack för info! 

 

Jag ser nu att total kontobalans har reglerats så det stämmer, dock så har det inte kommit in några händelser som behöver bokföras. Det är där jag då tänker att jag registrerar fakturorna och bockar i " skicka ej till banken", så bokförs detta utan att mer pengar kommer betalas? 

 

Allt gott! 

 

Jonas

Hej @Jonas781 

 

Inga problem 🙂 

 

Saldot och bankhändelserna är två olika filer från banken vilket är anledningen till att ditt saldo har uppdaterats. Om du bockar i Skicka ej till bank kommer ingen betalning att dras och inget bokföras för själva betalningen. När bankhändelserna sedan kommer in kan du matcha dem mot fakturorna som står som obetalda.

 

Önskar dig en fin eftermiddag!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂