Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Logano
MEDLEM

Registrera tid för anställd i eekonomi

Hej

Jag har tillvalet tidsregistrering och registrerar min egen tid.

Men hur gör jag för att en anställd ska kunna registrera sin egen tid?

Nån som vet detta?

Mvh Johnny

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej @Logano ! 

Du kan lägga till din anställda som egna användare i tjänsten.
Det gör du som administratör genom att gå till vismaspcs.se , logga in på Mina tjänster, välj Användare i menyn - klicka på Skapa Användare eller på namnet i listan om den redan finns inlagd - under rubriken Tjänster kan du sedan markera Visma eEkonomi Tid (och kom ihåg att Spara).

Även om tillvalet endast är tillgängligt för företag som har licens för Visma eEkonomi Smart behöver dina anställda inte vara användare av Visma eEkonomi Smart för att registrera tid och kostnader i Visma eEkonomi Tid.

Hoppas detta ska hjälpa dig! 🙂

Mvh Amanda 

Ok tack för info!

Nu skapade jag en användare och gav tillgång till tidregistrering. Men kan användaren se alla aktiviteter d.v.s. timpenningar m.m. ? Och hur gör man för att förhindra detta?

Mvh Johnny

Hejsan! 

När användaren gör en tidsregistrering i Visma eEkonomi Tid så ser användaren alla aktiviteter, dvs alla artiklar som är skapade för tidsregistreringarna. Jag vill bara se till att Visma eEkonomi Tid är rätt för er att använda, tjänsten är till för att få kontroll över den tid och de kostnader som ska faktureras kunderna. Dina registreringar synkroniseras automatiskt mot ditt Visma eEkonomi Smart och förs över som fakturaunderlag som du sedan med en knapptryckning omvandlar till fakturor till kunderna. Detta är något alla som är användare i programmet kommer kunna göra.

När du skriver timpenning så funderar jag på om du vill att de anställda ska kunna registrera sin arbetade tid, frånvaro m.m. Alltså att det snarare ska vara ett tidsredovisningsprogram för själva löneunderlaget? Det är inte det Visma eEkonomi Tid används till eftersom det hjälper till med utlägg och tidsredovisningar till kundernas fakturaunderlag sen. Vill bara dubbelkolla så du använder rätt program för det du vill hantera. 🙂 

Återkom gärna om något känns oklart! 
/My