Hej,
Jag har problem med att registrera leverantör utanför EU i Visma eEkonomi Smart. Försökte lägga till leverantörens bankkonto nummer först till rutan IBAN , men den inte blev accepterad. Sedan ta jag bort BIC kod och då öppnades rutan BBAN upp. Jag lagt till bankkontonumret till BBAN men blev inte accepterad. Hur löser jag det? Jag vill betala fakturorna via Visma.
Vänligen Evelin
Löst! Gå till lösning.
Hej @EvelinK
För att registrera en leverantör utanför EU utan IBAN i Visma eEkonomi Smart går du till Inköp - Leverantörer och väljer den aktuella leverantören och redigera informationen utan att fylla i IBAN. Använd istället fält som BBAN eller Bankkod, beroende på vad som är relevant för den specifika betalningen. Jag tolkar dig som om du redan har gjort detta.
Kontrollera att alla fält är korrekt ifyllda och att inga extra mellanslag eller specialtecken finns med. Bankerna har ibland egna specifika krav, så det kan vara bra att kontrollera med leverantören eller deras bank om du stöter på problem.
Om problemet kvarstår efter att alla uppgifter är verifierade och korrekt ifyllda, rekommenderas att du kontaktar vår support så får vi hjälpas åt att lösa detta.
Hej igen,
Tack för svaret!
Har varit i kontakt med er support och fick veta att Visma stödjer inte direktbetalningar till Kina och därmed kan vi inte fylla i leverantörens kontonummer.
Gör noteringen här i fall någon annan behöver den information.
/Evelin
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.