Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Panopticon
MEDLEM

Registrerat kvitton och levfakturor, hur kopplar jag dit bankhändelserna?

Hej!

Jag har reggat kvitton och fakturor.

Nu när min bankkoppling är igång så måste jag koppla de verifikationerna till bankhändelserna. 

Jag (eller min redovisningskonsult) hittar dock inget sätt att göra det, vilket ter sig märkligt, borde ju vara en relativt normal process. 

//N

6 SVAR 6
Khedron Wilk
CHAMPION

Ja, det är en normal process. 🙂 Och det är busenkelt när man väl vant sig. Tricket är att arbeta med vad eEkonomi kaller för "Bokföringsförslag". De är som en slags förenklade bokföringsmallar. Jag har, utöver de som finns vid start, själv lagt upp egna bokföringsförslag som täcker in det nästan alla typer av transaktioner som förekommer i vårt företag.

Se här: Matcha bankhändelser

Hej Khedron,

Tack för ditt svar, och så kan jag nog göra sedan. Nu är dock mitt problem att ovan, att jag vill koppla bankhändelserna till de bokförda posterna och inte kan se hur jag skall göra.

Då måste jag missförstå din fråga/behov, för det jag länkar till är precis det i min ögon? Förklara gärna på annat sätt eller med bilder om det inte för känsligt så försöker jag gärna igen. 

Det är så jag själv jobbar, registrerar diverse verifikationer i form av inköpskvitton, leverantörsfakturor, kundfaktutor etc och sedan matchar bankhändelserna på bankkontoutdraget mot dessa tidigare verifikationer. 

Ok...Märkligt, jag hittar inget sätt att matcha bankhändelserna mot tidigare registrerade verifikationer?
Kan bara matcha saker jag inte bokfört.

Där går jag bet. 🙂 Låter som du får ta en sväng med supporten imorgon. 

Ja, verkar så. Det är väldigt konstigt, helt enkelt, tack för din hjälp ändå!