Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Resultatplanering tvingar mig att återföra redan återfört periodiseringsbelopp

Hej,

När jag ska skapa årets deklaration så säger resultatplaneringen att jag måste återföra 29707 kr av min periodiseringsfond. Jag periodiserade det beloppet 2013 och nu när det har gått 6 år så tycker programmet att det är dags att återföra det.

Problemet är bara att jag har återfört hela det beloppet under de senaste åren och har nu ingenting alls kvar i periodiseringsfonder. När jag väljer "Egen justering" och försöker korrigera det så säger programmet att maximalt belopp att återföra är 0 men att jag måste återföra 29707kr vilket gör att jag inte kan spara en egen justering.

Hur jag än gör så fylls hela beloppet på 29707 kr automatiskt in som återföring av periodiseringsfond i min deklaration. Är det någon som har råkat ut för liknande problem och vet hur man löser det?

Mvh Björn

2 SVAR 2

Jag tror att det ska finnas nånstans i programmet Periodiseringsfonder. Gå dit och där ligger troligtvis periodiseringsfonder från 2013 kvar. Ta bort denna summa så borde felmeddelandet försvinna.

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Björn,

Jag arkiverade ditt andra inlägg och ville bara svara dig på varför du inte kan radera inlägg själv.  Anledningen är att det ibland hinner det komma in ett svar och vi vill inte att man raderar när någon varit inne och svarat. Det skulle upplevas lite märkligt om dessa svar bara försvinner. Skulle det bli fel igen så hojta så hjälper jag dig gärna att arkivera. 

Ha en fin eftermiddag!

/Tinna