Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Johan_24
UTFORSKARE

Rotuppgifter i kundregister - eEkonomi

Önskvärt med möjlighet att registrera rotuppgifter per kund så de kommer upp automatiskt när man registrerar fakturan, nu blir det manuellt 🙂
3 SVAR 3
Annie Sten
ANSTÄLLD

Hej!

Du behöver enbart fylla i ROT-uppgifter på fakturan första gången. Nästa gång du skapar en faktura till denna kund så kommer markeringen för husarbete sitta i och uppgifterna ligger sparade. 
Så programmet kommer ihåg hur din senaste faktura till denna kund såg ut. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Gäller detta även RUT, jag önskar att det gick att komma till kunden nästa gång man fakturerar och få uppgifterna redan ifyllda, inte som nu då jag måste fylla i varenda gång samma sak igen, kryssa för RUT, välja att timmarna gäller "arbete" och sedan antal timmar. Borde finnas funktionen att lägga i allt denna i "kunder" och när det blir en ändring då göra det manuelt. Vi som jobbar med RUT har hundratals kunder där vi fakturerar likadant varje månad.
mvh Ricardo
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej Ricardo!

Det gäller även för RUT, så har du markerat husarbete på en faktura så kommer den rutan vara markerad nästa gång du skapar en faktura.

Dessvärre så funkar det inte så att programmet kommer ihåg vilken artikel du använt på en tidigare faktura, utan det måste du välja upp varje gång du skapar en faktura.

/Adelina