Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rutarbete till privat konto

Jag har nu fått halva fakturan, rutersättningen från skatteverket utbetald till mitt privata konto.

 

Hur gör jag nu?

 

1. Kan jag kontera manuellt när jag går in i fakturan och ska knappa in "

inbetalning

" på

"åtgärder

"  av resterande halva av fakturan? Så att jag kan välja konton och då använda "eget uttag"?

 

2. Kan jag sätta över pengarna till mitt företagskonto och knappa in "inbetalning" när jag går in i fakturan. Vet autokonteringen att det är Rut-pengar det handlar om? Behövs verifikation för överföringen från mitt privata konto till företagskontot? Eller räcker beslutet från skatteverket som verifikation.

 

Finns det något annat enkelt sätt?

 

(Använder kontantmetoden)

2 SVAR 2
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Du måste registrera fakturan som betald mot ett av kontona som finns under Inställningar - Kassa och bankkonton. Smidigast i detta läget är nog absolut att registrera fakturan som betald mot företagskontot, via Åtgärder - Inbetalning. Gör en överföring från ditt privata konto till företagskontot. 

Ha det fint!

/Moa

Skatteverket har betalat ut rut och rot till mitt privata konto på fakturor som jag skickat. Dessa är bokförda som delbetalade. Kan man bokföra utbetalningen från SKV som eget uttag?

 

Om man registrerar fakturorna som betalda? Men hur gör jag sen? Manuell verifikation?

Tack på förhand 🙂