Hej.
Jag kör med den nya bankkopplingen till SEB.
Varje leverantörsfaktura skall därmed automagiskt betalas - och det funkar.
Men...
För att skicka en betalning till banken måste jag signera varje faktura individuellt.
För varje faktura måste jag på nytt ange mitt användarnamn och lösenord + en 6-siffrig verifieringskod.
Jisses viklet hästjobb det blir redan efter 4 fakturor - jag får nog lägga in mig själv på psyket snart.
Varför kan man inte godkänna/signera alla leverantörfakturor i samma moment?
Så som det är nu skapar det mer jobb (och frustration) än om jag synkar mot banken helt manuellt.
Fortsättningen ser ut så här:
När betalningen väl utförs på SEB så ser jag på checkkontot endast en transaktion med en klumpsumma. Det går alltså inte att på Internetbanken avgöra vad som hänt i denna transaktion utan att kolla i eEkonomi. Antar att det finns en förklaring till att lösningen ser ut som den gör men även detta är så tveksamt att jag funderar på att gå tillbaks till att manuellt hantera allting.
Extra fråga:
Kan jag ha en bank-koppling som endast synkar mitt check-konto med banken - och hoppa över allt nytt smart som bara gör det mer krångligt att använda? Hur ställer jag i så fall in detta?
Mvh Michel