Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Scanna och betala leverantörsfakturor i appen - eEkonomi

jag vill scanna in mina fakturor på handelsbanken och bokföra dom när transaktionen har gått igenom, går det? Det verkar ju som systemet inte finner någon koppling då, och lägger jag upp fakturorna i eekonomi så skickas auotomatiskt en betalfil till handelsbanken. Det blir ju dubbelbetalt när jag redan har betalt via scanner. För övrigt upplever jag detta program väldigt omständigt när det gäller levernatörsfakturor. Vore ju toppen att inte behöva knappa in i datorn.... vad är appen egentligen till för kan man undra? Scanning av fakturor och betala via telefonen har jag gjort i många år i SEB 3 minuter 10 fakturor. Nu att återgå till att knappa in dom i datorn och krångla med att logga in med digipass och godkänna fakturor känns gammaldags. Jag vore tacksam om det gick att scanna in fakturorna i er app och klicka på betala...

Med vänlig hälsning

helena

1 GODKÄNT SVAR

Hej!

Under förra veckan släpptes en ny version av eEkonomi där funktionen för scanning av leverantörsfakturor finns som en del av tjänsten Autinvoice. Kan det vara något som fungerar även för er? 
Ni kan läsa mer om tjänsten på våra hjälpdokument om e-fakturor via scanning. 

/Lovisa 

Visa lösning i originalinlägg

3 SVAR 3
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej! 

Vill du inte att det ska skapas en betalfil när du bokför fakturan kan du markera leverantören för autogiro. Gå in under Inköp - Leverantörer, klicka på leverantören och välj Redigera. Sätt en markering i Autogiro och Spara leverantören. Nästa gång du lägger in en leverantörsfaktura från denna leverantör kommer det inte att skickas någon betalfil till Handelsbanken. 

Jag tar med mig dina önskemål angående appen till vår utvecklingsavdelning! 
Pacsac
CHAMPION

en liten fundering;

lägga in betalningen i banken först för att sedan registrera i bokföringen?

Eller bokföra och det automatiskt går till banken

Är det inte registreringen i eEkonomi som borde kunna göras med skanning/kamera

Vi kan ju skicka fakturor med Qr kod men inte själva läsa in.

Hej!

Under förra veckan släpptes en ny version av eEkonomi där funktionen för scanning av leverantörsfakturor finns som en del av tjänsten Autinvoice. Kan det vara något som fungerar även för er? 
Ni kan läsa mer om tjänsten på våra hjälpdokument om e-fakturor via scanning. 

/Lovisa