Hej är ny här! Hur visar jag på bästa sätt mitt omsättningstapp detta år mot föregående år gällande Endast månaderna Mars och April ? Hittar inget sätt att jämföra månader samt resultatrapporterna är per kvartal, så förklara gärna hur jag steg för steg kan påvisa mitt omsättningstapp för ansökan om omställningsstöd.
Hej!
Du kan ställa in vilken period du vill i resultatrapporten eller kontoanalysen. Välj datumen 190301-190331 och sen gör du en för 200301-200331. Gör samma sak med april på båda åren. Om omsättningen minskat med minst 30 % så kan det bli aktuellt med ett omställningsstöd. Det går inte att söka stödet än men här finns mer info:
https://www.verksamt.se/driva/samlad-information-till-foljd-av-coronaviruset/omstallningsstod
De länkar även till skatteverket och regeringen för mer info.
Lyck till!
Mvh
Lovisa
Tack Lovisa för snabbt svar, för 2020 verkar det funka men jag hittar inget sätt som funkar för föregående år. Får detta felmeddelande:
Citat Ej giltig bokföringsperiod
Man får felmeddelande innan man justerat datumen i både från och till-rutan.
Så fort jag väljer något från 2019 så får jag det felmeddelandet, det kanske har att göra med att Jag haft bokföringen hos en revisor tidigare och importerat en SIE fil för 2019 ?
Min kollega som inte importerat någon SIE fil så funkar det utmärkt!
Ja, det verkar ju kanske vara något sådant även om det också låter märkligt. Låter annars som att räkenskapsåret är felaktigt inställt? Du får nog ringa supporten annars så får de koppla upp sig 🙂
Jag hade nog kunnat lösa det om jag hade kommit in i ditt program men så svårt att guida runt i alla inställningar i ett forum.
Lycka till!
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.