Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ska man nollställa konto 2011-2019 mot 2010

Har precis gjort mitt årsbokslut för min enskilda firma och märkte då att jag har ett enormt minussaldo på konto 2010. Det ser alltså ut i bokföringen som att mitt företag har en stor skuld till mig. När jag bokade om föregående års vinstresultat till eget kapital (debet 2019, kredit 2010) blev detta minussaldo förstås ännu större.

Jag undrar därför om jag borde nollställa detta minussaldo genom att boka om underkontona 2011-2019 mot 2010?

Eftersom jag inte gjort det någon gång under de 4 år som jag haft företaget undrar jag i så fall om det blir problem om jag gör det nu?

(Om det är meningen att man ska göra detta, borde inte det ha stått med i er fantastiska guide till årsbokslutet? Ni brukar ju tänka på allt, så det kanske bara är så att detta inte är något man behöver åtgärda?)

Stort tack för ett fantastiskt program för övrigt! Är så nöjd och glad över att bokföringen går så lekande lätt med er hjälp! 😃

 

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 23-01-19

5 SVAR 5
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Det finns inget krav på att göra ombokningen, men det är vanligt att man precis som du säger bokar om 2011-2019 mot 2010.

Jag tar din synpunkt vidare till vår utvecklingsavdelning, kul att du gillar cheklistan! 🙂

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Var hittar jag denna checklista??
Fd medlem
Inte tillämpbar

Gör man denna ombokning per 31/12 eller 1/1 året efter?

Den görs den 1 januari för att nollställa det nya året.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Eva-Lotta!

Vi har en årsavstämning i programmet, denna hittar du under Bokföring - Årsavstämning

Ha en bra dag!

/Hanna